بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار فولاد مخصوصا نوسانات قیمت ورق گرم از وضعیت مناسبی برخوردار نمی‌باشد. در روز شنبه هفته گذشته در شهر اصفهان قیمت ورق گرم با ضخامت 2 میلی‌متر، 7450 تومان معامله شد و در روزهای آخر هفته اخیر به 7300 تومان تنزل پیدا کرد. در اهواز نیز قیمت این کالا 7050 تومان بود و تا اواخر هفته به 6850 تومان رسید.

در طول هفته گذشته جوسازی‌هایی مربوط به عرضه ورق گرم در بورس کالا صورت گرفت که باعث ارائه اطلاعیه‌ای از طرف فولاد مبارکه در رابطه با عرضه هفتگی ورق گرم در بورس کالا شد.

این موضوع در حالی است که حتی بعد از ارائه این اطلاعیه، قیمت ورق گرم با اینکه تحویل آن در سال آتی به اوج خود رسید، باعث شد که تجاری که به رشد قیمت ورق محتاط شده‌بودند، حجم معاملات خود را کمتر کنند.

در روز شنبه، متوسط قیمت ورق‌های رول مبارکه با ضخامت‌های 3 تا 15 میلی‌متر حدود 7956 تومان اعلام شد. این میانگین قیمت تا روز سه‌شنبه به 8137 تومان رسید. از همین رو، بسیاری از دست‌اندرکاران بر این باورند که مانور بر روی ورق مبارکه بسیار پر ریسک می‌باشد. به همین جهت بهتر است که افرادی که از چنین قصدی برخوردار هستند، فعلا از این بازار کناره‌گیری کنند تا متحمل خسارتی نشوند.

در روز شنبه ورق اکسین با ضخامت 10 تا 40 میلی‌متر به قیمت 7858 تومان بود. قیمت این کالا تا روز سه‌شنبه همان هفته به 8122 تومان دست یافت. این روند صعودی قیمت که بر بازار آهن حاکم شده، تجار بزرگ را به وسواس دچار کرده، زیرا تفاوت قیمت کارخانه با قیمت بازار سود بیشتری را نصیب وزارت دارایی می‌کند تا تجار بازار.

به همین ترتیب، بیشتر معاملاتی که حتی به صورت رسمی صورت می‌گرفت، زیر سوال رفته‌‌است. به دلیل شرایط حاکم بر بازار، تحویل کالا با محدودیت زیادی روبه‌رو شده و حتی در مواردی با درگیری و ابهام همراه است. برخی از تجار سعی بر این دارند که ورق‌های گیلان و یا اراک را فارق از تفاوت کیفی زیاد، با ورق اکسین جایگزین کنند. به همین ترتیب، سهم زیادی از تقاضای اکسین از بازار حذف خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)