۲۸ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

خودکفایی در تولید محصولات فولادی

طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، امسال فولادسازان بزرگ کشور حدود 3 میلیون و 448 هزار و 867 تن شمش و صنایع فولادی را به صادرات اختصاص دادند. این حجم از صادرات نسبت به سال گذشته در تولید محصولات فولادی رشد مناسبی داشته است.

در شهریور‌ ماه امسال، کارخانه‌های مطرح کشور مانند کارخانه ذوب آهن، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه فولاد بناب حدود 584 هزار و 520 تن صادرات داشته‌اند. این کارخانه‌جات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را در صادرات محصولات خود تجربه کردند.

به گفته کارشناسان معدن و تجارت، کارخانه‌های بزرگ برای به انجام رساندن پروژه‌ها و قراردادهای جدیدی که در دست دارند، نیازمند واردات تجهیزات هستند و باید ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح توازن فولاد است، در این طرح سعی بر این است تمامی مراحل تولید فولاد از سنگ‌ آهن تا محصول نهایی را در داخل خود کارخانه ها به سرانجام برسد.

طبق بررسی تحلیلگران آهن ملل،کشور ایران در سال‌های نه چندان دور، به رتبه دهم جهان برای تولید فولاد خام دست خواهد یافت. در حال حاضر با افتخار می‌توانیم بگوییم که در صنعت فولاد خودکفا شدیم و قادریم تمام مواد اولیه مورد استفاده برای تولید محصولات فولادی را در داخل کشور فراهم آوریم.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)

۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

وضعیت سردرگم بازار فولاد و آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر مبادلات و وضعیت بازار آهن با نوساناتی روبه‌رو شد. تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برای جلب توجه مشتری، قیمت‌های پایین‌تری را پیشنهاد دادند. برخی از فعالان بازار فولاد معتقدند که بازار سردرگم است و هنوز در رکودی نسبی به سر می‌برد.

در حال حاضر در بازار فولاد جو روانی خاصی ایجاد شده‌است. در ماه مهر و اوایل آبان با رشد قیمت در بازار مواجه بودیم. البته برخی فعالان بازار فولاد و آهن معتقد بودند که روند صعودی قیمت‌ها دوام چندانی نمی‌یابد. با این حال، می‌توان گفت مادامی که تقاضا برای خرید وجود دارد، رشد قیمت نیز امکان‌پذیر است. آمارها حاکی از آن است که هنوز هم با وجود جوی که بر بازار فولاد و آهن حاکم است، جذابیت خرید برای برخی از خریداران و تجار وجود دارد. با این حال به دلیل مشکلات پیش آمده در این روزها مثل شرایط آب و هوایی و روزهای بارانی، تغییر نرخ سوخت و عوامل داخلی دیگر، همچنان بازار و قیمت‌ها در حال نوسان است که شاهد تاثیرات این عوامل در روز گذشته بودیم. افزایش قیمت میلگرد آجدار، تیرآهن و ورق آهن در روز گذشته از جمله تحولاتی بود که بر اثر شرایط محیطی و تغییر نرخ سوخت به وقوع پیوست. با این حال امید است که دولت و کارشناسان حوزه صنعت فولاد با برنامه‌ای مدون و تدابیری سازنده به آرامش بازار فولاد و آهن این روزها کمک قابل توجهی کند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

نوسانات قیمت محصولات فولادی متاثر از روزهای بارانی

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در مورد نوسانات قیمت محصولات فولادی، رخدادهای بسیاری در هفته جاری باعث افزایش رشد قیمت‌ها در بازار آهن شد. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی و باران نیز بر این رشد قیمت‌ها دامن زد. شواهد حاکی از آن است که شرایط حاکم شده بر بازار آهن ادامه خواهد یافت. با توجه به اینکه در بورس کالا نیز قیمت‌ها افزایش یافته، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار روندی صعودی در مورد قیمت‌ها در روزهای آتی به خود بگیرد. عاملی که بیش از همه در رشد قیمت‌ها موثر بود، جو روانی حاکم شده بر بازار در روزهای اخیر بوده‌است.

بر اساس تحقیقات کارشناسان آهن ملل اصفهان، نوسان قیمت در بازار ارز در روزهای اخیر باعث ایجاد جوی روانی در بازار شده‌است. در صورتی که نرخ ارز در بازار کاهش یابد، یکی از عوامل اصلی رشد قیمت‌ محصولات فولادی از بین می‌رود و احتمالا آرامش به بازار آهن باز خواهد گشت. با وجود شرایط آب و هوایی این روزها و نزدیک شدن به فصل زمستان امکان ایجاد مشکلاتی در بخش حمل و نقل وجود دارد. از سوی دیگر بالا رفتن هزینه حمل و نقل ممکن است باعث کاهش کیفیت محصولات فولادی شود. در این صورت باید منتظر به وقوع پیوستن عواقب بعدی در بازار آهن باشیم. در حال حاضر بخش زیادی از عوامل نوسانات قیمت محصولات فولادی مرتفع شده، اما این مسئله به معنی توقف رشد قیمت محصولات فولادی نمی‌باشد. در روزهای اخیر قیمت بسیاری از محصولات فولادی افزایش یافته‌است. از جمله محصولاتی که دچار افزایش قیمت شده‌اند می‌توان به میلگرد آجدار، تیرآهن و ورق سیاه اشاره کرد. با وجود شرایط فعلی حاکم بر بازار به دلیل افزایش نرخ سوخت، وضعیت جدیدی برای قیمت‎ها در بازار آهن حاکم شده‌است. این شرایط باعث محدودیت در تقاضا شده و تعداد خریداران کاهش یافته‌اند.

منبع: آهن ملل اصفهان(AHANMELAL)

۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

نوسانات بازار آهن در پی رشد نرخ قیمت‌ها در بورس کالا

یکی از مهمترین عواملی که در شدت التهاب بازار آهن نقش مهمی داشته‌است، افزایش نرخ قیمت‌ها در بورس کالا می‌باشد. دلیل افزایش قیمت‌ها در بورس را می‌توان روند رشد تقاضا دانست. همواره می‌توان به صورت مستند التهاب روانی پیش آمده در بازار را بررسی کرد. آن طور که برای بسیاری از افراد فعال در حوزه فولاد هویداست، قیمت‌ها در بورس کالا تمایل به آرامش ندارند.

بر اساس نظر کارشناسان آهن ملل اصفهان، در صورتی که نرخ قیمت‌ها در بازار بورس افزایش یابد، ممکن است بازار آهن نیز با رشد قیمت همراه شود. همانطور که اطلاع دارید بازار، بورس کالا را یک بازار رسمی می‌داند، بنابراین قطعا هر نوع تغییری در بورس کالا بر بازار اثر می‌گذارد. آمارها نشان می‌دهند که در بورس کالا قیمت میلگرد در روزهای اخیر حدود 4 هزار تومان افزایش یافته‌است. این مسئله می‌تواند یک سیگنال رسمی از بورس به بازار تلقی شود. هم اکنون میلگرد نیشابور یا میلگرد فولاد آذربایجان با قیمت کمتری نسبت به میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازار عرضه می‌شود. با توجه به این مسئله احتمال می‌رود که بازار در روند قیمتی که به خود گرفته‌است، تغییر ایجاد کند. زمان تحویل کالاها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. ذوب آهن قرار است در روزهای پایانی دی‌ماه میلگرد خود را به خریدران تحویل دهد.

شواهد حاکی از آن است که در بورس کالا معاملات شمش فولادی همین جریان را در پیش گرفته‌اند. قیمت هر تن شمش 3 هزار و 581 تومان در بورس کالا ثبت شده‌است. در هفته‌های پیشین تاکنون نرخ قیمت ثبت شده برای شمش، بالاترین نرخ بوده‌است. با توجه به اینکه قیمت میلگرد همواره رو به رشد است، امکان افزایش بیشتر قیمت برای شمش وجود دارد.

منبع: اهن ملل اصفهان (ahanmelal)

۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

آمار و ارقام‌ها در مورد تولید سنگ آهن

ثبات بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روز گذشته قیمت آهن‌آلات در ثبات بوده‌است. این مسئله به آن دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان، قیمت محصولات خود را اضافه نکردند.

آمار تولید کنستانتره سنگ آهن شرکت‌های مختلف

طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در 7 ماه سال 98 بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید سنگ آهن توانستند بالغ بر 27 میلیون تن کنستانتره تولید کنند. این رقم تولید نشان می‌دهد که میزان سنگ آهن نسبت به سال قبل در حدود 4 درصد رشد یافته‌است. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یا ایمیدرو اعلام کرد که از ابتدای فروردین تا پایان مهر حدود 27 میلیون و 614 هزار و 181 تن کنستانتره سنگ آهن تولید کردند. این حجم از تولید سنگ آهن نسبت به سال گذشته که حدود 26 میلیون و 619 هزار و 510 تن تولید داشتیم، در حدود 4 درصد رشد داشته‌است.

بر اساس آخرین آمارها از تولید سنگ آهن، شرکت  گل گهر سیرجان 9 میلیون و 434 هزار و 599 تن، شرکت چادرملو 5 میلیون و 801 هزار و 20 تن، شرکت سنگ آهن مرکزی 2 میلیون و 889 هزار و 418 تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه 3 میلیون و 31 هزار و 723 تن، شرکت گهر زمین 2 میلیون و 578 هزار و 735 تن، اپال پارسیان سنگان 1 میلیون و 739 هزار و 389 تن، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی 1 میلیون 290 هزار و 985 تن، شرکت صبا نور 556 هزار و 312 تن و شرکت جلال آباد 292 هزار تن کنستانتره سنگ آهن تولید کرده‌اند.

آمار تولید سنگ آهن دانه‌بندی شرکت‌های مختلف

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در مدت 7 ماه در سال 98 شرکت‌های مختلفی سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند. حجم تولید این 7 ماه حدود 2 میلیون و 717 هزار و 533 تن سنگ آهن دانه‌بندی بوده‌است. این میزان از تولید بر خلاف پیش‌بینی‌ها در حدود 40 درصد با کاهش روبه‌رو بوده‌است. آمارها حاکی از آن است که شرکت سنگ آهن سنگان ۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن، شرکت صبا نور 1 میلیون و ۳۳۳ هزار و ۷۴ تن، شرکت سنگ آهن مرکزی ۳۳۵ هزار و ۵۲۵ هزار تن، شرکت فلات مرکزی ۵۳۱ هزار و ۹۵۷ تن و در نهایت شرکت چادرملو ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند.

منبع: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)

۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

صادرات سنگ‌آهن استرالیا از بندر هدلند

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بندر هدلند که بزرگترین بندر صادرات سنگ‌آهن استرالیاست، در نوامبر گذشته 43.3 میلیون تن سنگ‌آهن صادر کرده که این میزان از صادرات نشان‌دهنده 9.9 درصد رشد سالانه است. میزان صادرات سنگ‌آهن این بندر که یکی از بنادر بزرگ صادرات سنگ‌آهن دنیاست نسبت به اکتبر نیز 2.65 درصد رشد داشت.

چین بیشترین سهم از سنگ‌آهن صادر شده را داشت و 36.9 میلیون تن سنگ‌آهن از این بندر وارد کرد که 12 درصد رشد سالانه و 2.6 درصد بهبود ماهانه داشته‌است. بین ژانویه تا نوامبر نیز 468.3 میلیون تن سنگ‌آهن از این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.9 درصد افت پیدا کرده‌است.

روند ضعیف بازار فولاد چین قیمت سنگ‌آهن را نیز پایین نگه داشته و آخرین بار سنگ‌آهن خلوص 62 درصد با 80 سنت افت 93.10 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. قیمت فعلی محصولات فولادی برای خریداران نهایی جذابیتی ندارد، از این رو کارخانه‌ها نیز تمایلی به خرید سنگ‌آهن نشان نمی‌دهند.

موجودی سنگ‌آهن بنادر چین نیز نسبت به هفته قبل بالا رفته و خریداران دیگر نگران کمبود احتمالی عرضه نیز نیستند. در واقع تعداد پیشنهاد‌ها از درخواست‌ها خیلی بیشتر شده و محموله‌های بیشتری نیز در حال ورود به بنادر است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

بازار جهانی سنگ آهن , میلگرد و قراضه آهن این روزها

رشد بازار جهانی سنگ آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در هفته جاری در کشور چین قیمت سنگ آهن وارداتی افزایش یافت. در بررسی بازار جهانی سنگ آهن، موسسه پیلاتس قیمت نهایی برای سنگ آهن با خلوص 62 درصد را 85.10 دلار برای هر تن خشک سی اف آر ثبت کرده‌است. این قیمت نسبت به جمعه گذشته در حدود 35 سنت رشد یافته‌است. قرارداد سوآپ دسامبر نیز به میزان 10 سنت رشد داشته‌است. قیمت نهایی این قرارداد 83.25 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد.

 

ثبات نسبی بازار قراضه کشور ترکیه

طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، بسیاری از فعالان بازار آهن انتظار دارند که از رشد قیمت سنگ آهن با توجه به بهبود قیمت محصولات فولادی حمایت شود. در ترکیه قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و 2، 262 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده‌است. این نرخ قیمت نسبت به جمعه گذشته حدود 1.5 دلار برای هر تن رشد داشته‌است. شواهد حاکی از آن است که ثبات مناسبی بر بازار آهن حاکم است. البته برخی از فعالان بازار فولاد و آهن نیز در مورد کاهش قیمت‌ها نگران هستند. پس از بستن نخستین معاملات دسامبر، رکود بازار میلگرد ترکیه و عجله نداشتن خریداران قراضه، باعث تثبیت قیمت در بازه 260 تا 263 دلار شده‌است.

افزایش قیمت قراضه در مقابل رکود بازار میلگرد

طبق بررسی‌های واحد خبر آهن ملل اصفهان، در کشور تایوان قیمت نهایی قراضه آهن کانتینری وارداتی در حدود 4 دلار رشد داشت. بنابراین، قراضه آهن با قیمت 248 دلار هر تن سی اف آر معامله شد. برخی عرضه‌کنندگان در بازار فولاد برای قراضه آهن پیشنهادات قیمت در بازه 245 تا 250 دلار برای هر تن سی اف آر نیز ارائه دادند. قیمت قراضه آهن در اوایل اکتبر در کشور تایوان 25 دلار رشد کرد. در مقابل بازار میلگرد رشد قابل توجهی نداشت. به طور کلی در بازار جنوب شرق آسیا بازار میلگرد رو به رکود است، در حالی که قراضه آهن در انبارها فراوان یافت می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

افزایش تولید سنگ آهن در سال‌های آتی

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، تا سال 2028 میلادی تولید جهانی سنگ آهن به 3 میلیارد و 119 میلیون تن رسید. در این مدت کشورهایی مثل هند و برزیل در تولید پیشتاز بودند. طبق گزارش ایمیدرو در سال 2019 میلادی، تولید جهانی سنگ آهن 2 میلیارد و 850 میلیون تن بود. این حجم از تولید هم اکنون افزایش یافته و به 3 میلیارد و 119 میلیون تن رسیده‌است. برخی کارشناسان معتقدند که علت افزایش تولید سنگ آهن در بازه زمانی سال 2019 تا 2028 میلادی، افزایش تولید در هند و توسعه معادن سنگ آهن می‌باشد.

در کشور چین کاهش عیار سنگ آهن و هزینه‌های بالای تولید باعث کاهش تولید سنگ آهن شده‌است. موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز این طور تخمین می‌زند که طی مدتی که پیش از این ذکر کردیم، متوسط رشد سالانه 0.9 درصد باشد. در استرالیا متوسط رشد تولید سنگ آهن در سال‌های 2019 تا 2028، 0.4 درصد پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که برای سنگ آهن برزیل رشدی 1.5 درصدی تخمین زده شده‌است.

در سال 2018 تولید جهانی سنگ آهن که تا پیش از آن ثابت مانده بود به 1 میلیارد و 500 میلیون تن رسید.

سیر صعودی قیمت آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، دیروز مبادلات انجام شده در بازار آهن با رشد قیمت همراه بوده‌است. بسیاری از عرضه‌کنندگان برای محصولات فولادی خود قیمت بیشتری نسبت به روزهای قبل پیشنهاد دادند. طبق نظر کارشناسان مبادلات برای کالاها و نیازهای ضروری در حد معمول در حال انجام است. در بازار بورس کالا نیز مبادلات فولاد با رشد قیمت همراه بوده‌است.

منبع: آهن ملل (ahanmelal)

۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

ورق آهن و کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف

بر اساس گزارشات واحد خبر آهن ملل اصفهان، می‌توان گفت که ورق گرم فولادی یکی از محصولات استراتژیک و مهم کاربردی در کشورهای پیشرفته می‌باشد. کاربرد ورق در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. ساخت و ساز، خودروسازی، کشتی‌سازی، ساخت لوله و قوطی پروفیل و لوازم خانگی از جمله صنعت‌های مهمی هستند که در آن‌ها از ورق آهن استفاده می‌شود. در بسیاری از کاربردها، ورق آهن را به شکل پوشش‌دار و روغنی تبدیل و استفاده می‌کنند. این مسئله در صنعت فولاد باعث ایجاد ارزش افزوده بسیاری می‌شود. در ایران صنایع مختلفی از جمله صنایع پایین دست به ورق گرم نیاز دارند. بسیاری از این صنایع قادر به تامین نیاز خود در داخل کشور نمی‌باشند و مجبور به واردات هستند. با این وجود به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان به راحتی محصولات فولادی را به کشور وارد کرد، زیرا از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست. بسیاری از صنایع مصرف‌کننده نیز در تامین نیاز مواد اولیه خود با مشکلاتی مواجه هستند.

طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، با اینکه بسیاری از کارخانه‌جات تولید ورق گرم مثل فولاد و اکسین در تلاش برای تولید و عرضه در بازار داخلی هستند، اما با این حال نیاز داخلی تامین نمی‌شود. این مسئله به دلیل استفاده و کاربرد زیاد ورق سیاه در صنایع داخلی کشور است. در واقع حجم تولید کارخانه‌های داخلی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز صنایع مختلف به ورق باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان در حال حاضر اولین راه‌حل این مشکلات، توازن در تولید فولاد از ابتدا تا انتهای تولید می‌باشد.

در شرایط فعلی به دلیل وجود تحریم‌ها بازار صادرات صنایع فولادی در سطح بین‌المللی با چالش‌هایی روبه‌رو است. می‌توان گفت که در حال حاضر بهترین راه برای مهار مشکلات صادراتی، در دست گرفتن بازارهای صادراتی کشورهای همسایه است. بنابراین، می‌توان کشورهایی که هم اکنون از نظر فرهنگ و ادب با کشور ما تناسب دارند را برای صادرات انتخاب کرد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)

۲۷ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن

افزایش قیمت‌ها در بازار آهن برخلاف انتظار کارشناسان

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روز یکشنبه هفته جاری بازار آهن با نوساناتی روبه‌روشد. قیمت‌ها افزایش یافت و به طور کلی بازار سیر صعودی به خود گرفت. بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد آلیاژ کیمیا و شرکت ذوب بریس قیمت‌های خود را با رشدی معادل 10 تا 90 تومان برای هر کیلو فولاد ارائه دادند.

در اوایل هفته گذشته در بازار چین قیمت سنگ آهن تا بیش از 80 دلار هم کاهش یافت. قیمت سنگ آهن در اواخر هفته به دلیل افزایش تقاضای فولاد و بهبود خرید سنگ آهن افزایش داشت. در آخر هفته گذشته میانگین قیمت سنگ آهن با خلوص 62 درصد برای هر تن خشک سی اف آر به 83.4 دلار رسید. بسیاری از فعالان در بازار آهن نسبت به رشد قیمت‌ها واکنش نشان دادند. با وجود اینکه انتظار می‌رفت قیمت‌ها در زمستان کمتر شوند، ولی سیری صعودی را طی کردند.

بر طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، در ترکیه قیمت قراضه آهن وارداتی سنگین کلاس 1 و 2 در هفته گذشته با نوساناتی روبه‌رو بود. قیمت این محصول در ترکیه بالای 260 دلار هر تن سی اف آر بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتی که فروش میلگرد در ترکیه بهبود یابد، ممکن است قیمت قراضه آهن تا 270 دلار نیز بالا برود. با توجه به اینکه در بازار فولاد قیمت‌ها تقریبا نرخ ثابتی را داشته‌اند،قیمتی بالاتر از 265 دلار برای قراضه غیرمنطقی می‌باشد. قیمت قراضه وارداتی کانتینری با خلوص بین 20 تا 80 دلار در شرق آسیا افزایش پیدا کرد. به همین ترتیب، این کالا با قیمت 248 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

۲۷ آبان ۹۸ ، ۱۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قیمت تیرآهن