بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای مصرف فولاد در صنایع مختلف، امسال انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که در حدود 1712 میلیون تن فولاد در جهان مصرف شده‌است. این حجم از مصرف در حالی است که در سال گذشته در حدود 1230 میلیون تن فولاد به مصرف رسیده‌است.
آمارها نشان می‌دهند که هم راستا با پیشرفته شدن کشورها در 10 سال اخیر، بیش از 30 درصد، میزان مصرف فولاد جهان رشد پیدا کرده‌است. به همین ترتیب، در این روزها هر وسیله‌ای که مردم خریداری می‌کنند، اثری از فولاد را در خود دارد.
استفاده از فولاد در صنایع مختلفی مشهود است. به عنوان مثال، در صنایعی مانند خودروسازی، پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و همچنین پروژه‌های دولتی و عمرانی از فولاد استفاده شده و بدون آن امکان‌پذیر نیست.
همانطور که می‌دانید کشور چین همواره در جهت رشد اقتصادی و تولید نقش موثری داشته و دارد. بیش از 50 درصد تولید فولاد خام جهان به دست کشور چین به انجام می‌رسد. علاوه بر این، این کشور بیشتر از 48 درصد فولاد جهان را به مصرف می‌رساند.
در صنایعی مختلفی از محصولات فولادی بهره گرفته می‌شود. از جمله این صنایع می‌توان به یخچال، ماشین لباسشویی و اجاق گاز، ساخت اسلحه، موشک، تانک و جت‌‌های جنگی اشاره کرد. علاوه بر این، صنایع مختلفی مثل صنعت حمل‌ و نقلی که امروزه وجود دارد، شامل حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، به فولاد مدیون است.
فولاد را می‌توان یکی از بنیادی‌ترین صنایعی که پیشرفت بشر و صنایع در ۱۰۰ سال گذشته مدیون آن بوده، به شمار آورد. انجمن جهانی فولاد بر این باور است که در طی ۱۰۰ سال آینده، فولاد همانقدر در پیشرفت بشر و صنایع اهمیت دارد که در قرن گذشته اهمیت داشته‌است.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، کشور چین در حدود 48 درصد از فولاد جهان را مصرف می‌کند. علاوه بر این، سرانه مصرف آشکار فولاد در چین در صدر قرار دارد. دلیل این میزان از مصرف را می‌توان جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور دانست. رشد جمعیت این کشور باعث شده که چین در جایگاه پنجم از نظر رشد مصرف فولاد در جهان به شمار آید. کره جنوبی نیز با سرانه مصرف فولاد معادل 1049 کیلوگرم در سال 2018 در صدر مصرف قرار گرفته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)