بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای فروش میلگرد، مدت زیادی بود که در بازار آهن، طرف متقاضیان نگران تک نرخی شدن قیمت میلگرد جهت مصرف داخلی و صادرات بودند. این رشد بها به هیچ عنوان با میزان درآمد مصرف‌کننده نهایی در داخل کشور همخوانی نداشت. با این حال، تاکنون در هیچ کجا به اعتراض آنان رسیدگی نشده‌است.

خبرهایی پراکنده به گوش می‌رسد که بیش از 59 هزار تن عرضه مقاطع طویل فولادی سرگردان در بورس کالا با بهای پایه صادراتی جهت بازار داخلی در نظر گرفته شده‌است.

در این بین برخی از تولیدکنندگان داخلی فولاد در تلاشند که نرخ صادراتی میلگرد آجدار به همسایگان کشور را با استفاده از مکانیزم حمایتی وزارت صمت به بازار داخلی آهن بقبولانند.

با این حال، بازار داخلی آمادگی پذیرش این نرخ را نداشته و یا در زمان کنونی نمی‌تواند پذیرای آن باشد. در طی چندین هفته اخیر، اتفاقات و التهابات غیرقابل پیش‌بینی زیادی در کشور و در روابط بین‌الملل حادث شده که این مسئله به طور ناخودآگاه، کمک زیادی به فروش‌ قابل توجه فولادسازان در بازار بورس کالا و خریدهای هیجانی مازاد بر نیاز نمود. به دنبال آن، شیب تندی برای افزایش قیمت‌ها در بازار ایجاد شد.

بعد از فروکش کردن التهابات پیش آمده و عدم وقوع جنگ در منطقه، خرید مازاد در زمینه سرمایه‌های سرگردان از بازار رفع گردید. شواهد موجود در بازار نشان می‌دهند که باز هم خرید عاقلانه بر خلاف خریدهای هیجانی روزهای اخیر در بازار قوت گرفته‌است. توصیه کارشناسان نیز تاکید بر همین قضیه بوده‌ که در شرایط نابسامان بازار آهن از خریدهای غیرضروری ممانعت شود تا بتوان از زیان‌های مالی ناشی از خرید اشتباه جلوگیری کرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)