بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون در برخی از مبادی فروش، رشد بهای قیمت آهن‌آلات را نگاره‌کر هستیم.

شواهد حاکی از آن هستند که عدم تامین مواد اولیه توسط تولیدکنندگان ورق فولادی، باعث تاثیراتی بر روی بازار شده‌است. این مسئله، گرانی پروفیل و نگرانی مصرف‌کنندگان در بازار را در پی داشته‌است.

رصد بازار نشان می‌دهد که به اندازه 15 درصد قیمت‌ها در بازار فولاد رشد یافته‌اند. با اینکه در بازار مسکن رکود وجود دارد، اما قیمت میلگرد و آهن بدون هیچ دلیل منطقی رشد کرده‌است.

دلیل اصلی این رشد قیمت را می‌توان عدم عرضه کافی محصول توسط تولیدکنندگان به دلیل نوسانات قیمت دانست. این مسئله باعث بهم خوردن میزان تقاضا و عرضه در بازار شده‌است.

در حدود یک هفته قبل، روندی افزایشی در بازار آهن و فولاد حاکم شده‌بود. از آن زمان تا کنون، تا حدود 15 درصد رشد بهای آهن‌آلات نمایان است. قیمت اقلامی مانند ورق، قوطی و پروفیل در این مدت دچار تغییرات قیمت محسوسی شده‌اند.

کمبود یا نبود شمش فولادی که به عنوان مواد اولیه در کارخانه‌جات تولید استفاده می‌شود، منجر شده که قیمت‌ها هر روز بیشتر از قبل رشد کنند. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، تولیدکنندگان در پی تکمیل موجودی انبارهای خود می‌باشند، زیرا آنان باید برای افزایش تقاضا در فصل بهار آمادگی داشته‎باشند.

در سال جاری به دلیل نوسانات قیمتی که در سال شروع شد، نوسانات قیمتی زیادی را در بازار آهن و فولاد تجربه کردیم. این امر تاثیرات زیادی بر پروژهای ساختمانی و به طور کلی صنعت ساخت و ساز در کشورمان برجا گذاشت.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)