شواهد نشان می‌دهند که نیاز صنعت و بازار فولاد کشور، بروزرسانی و چاره اندیشی مقررات و قوانین است.

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر در طی نشستی، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اشاره کرد که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی معتقد است که دست‌اندرکاران با مقررات زدایی و بازکردن زنجیره قوانین و حذف مقررات زاید می‌توانند به تولید فولاد کمک کنند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که هم اکنون، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می‌گذرد، ناشی از عدم اطمینان و نگرانی همکاران نسبت به آینده است.

این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز‌های اخیر بیش از آنکه بر مبنای داده‌های بنیادین و واقعی حرکت کند، بیشتر سراغ حدس و گمان‌هایی می‌رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه افزود که این نااطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی‌اعتمادی و کاهش امید در سرمایه‌گذاری در این حوزه بوجود آمده است و وقتی اقتصاد به شرایط نااطمینانی می‌رسد، عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. بر همین اساس، تصمیم‌گیری‌ها با چالش روبه‌رو می‌شود.

قطعا نقش قوانین، مقررات و تصمیمات بد بی‌تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت‌های حوزه صنعت فولاد خواهد شد. باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره و راه‌حلی اندیشه کرد.

رستگار در ادامه صحبت‌های خود افزود که باید نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه‌گذاری توسعه داده تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته‌باشد. در صورتی که این مسئله عملی نشود، فکر نمی‌کنم مسئولان قصد بدی داشته باشند و به نظر می‌رسد که می‌خواهند کار مثبتی انجام بدهند، اما بی توجهی به نظر کارشناسان و اجرای غیر اصولی برخی قوانین دست و پا گیر را نافع ندانسته و نتیجه اجرای آن را موجب تجارت و داد و ستد ناعادلانه در بازار فولاد می‌دانم.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه تصریح کرد که البته شرایط سخت تحریمی کشور و همچنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی و افسار گسیختگی قیمت‌های در یک میدان ناهموار هم اثرات خودش را در بازار فولاد گذاشته است و ضروری احساس می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (AHANMELAL)