بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در طی نشستی، محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در مورد تولید این شرکت در سال جاری اشاره کرد که از حدود 5 میلیون و 180 هزار تن تولید، در حدود 4 میلیون و 180 هزار تن در بازار داخلی و 1 میلیون تن نیز در بازارهای صادراتی عرضه شده‌است.

طبق گزارش ماین نیوز، اکبری در ادامه افزود که تولید فولاد مبارکه در سال جاری همچنان ادامه دارد. در طی هشت ماه سال جاری در حدود 5 میلیون و 180 هزار تن تولید داشته‌ایم. از این حجم تولید حدود 4 میلیون و 180 هزار تن در بازار داخلی و بقیه در بازار صادراتی تزریق شده‌است که این روند ادامه می‌یابد.

او اشاره کرد که تا پایان سال جاری عرضه فولاد مبارکه در بازار داخلی و جهانی به بالای 2.7 میلیون تن می‌رسد که این عدد حاکی از رکوردی بی‌سابقه می‌باشد. ‎او این میزان از صادرات را در صورتی امکان‌پذیر می‌داند که با همین روند ادامه دهیم و در موجودی سنگ‌آهن خود با مشکل و کمبود مواجه نگردیم.

آمارها حاکی از آن دارند که فولاد مبارکه در حوزه عرضه محصولات فولادی خاص بهتر از سال‌های اخیر عمل کرده‌است. این شرکت در تولید محصولات گرم به سمت تولید محصولات با ضخامت پایین رفته‌است. در سبد فولاد مبارکه از سایز 5.1 تا 16 میلی‌متر موجود می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که شرکت فولاد مبارکه در تولید این محصولات خودکفا می‌باشد و به همین ترتیب، هیچ کالایی در محدوده تولیدات آن به کشور وارد نخواهد شد. در صورت بکارگیری تمامی تلاش و همت این مجموعه و حمایت دولت، تولید مقاطع فولادی رشد می‌یابد و در سال‌های آتی میزان عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازارهای صادراتی رونق می‌گیرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)