بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، برخی از متولیان بازار ورق آهن تنها امیدشان به این بازار است. آن‌ها انتظار دارند که بازار ورق به هر قیمتی معقول شود.

خبرها حاکی از آن هستند که فردا ورق آهن در بازار بورس کالا عرضه می‌شود. همانطور که می‌دانید، این روزها بازار داخلی فولاد کشورمان به دلیل برخی از مشکلات، کوچک‌تر از سایر روزها دیده می‌شود. علاوه بر این، این بازار گاها از دست متولیان خود خارج می‌شود. به طور کلی، هم اکنون شرایط بازار به گونه‌ای نیست که بتوان به راحتی آن را کنترل و مدیریت کرد.
می‌توان گفت که تنها یک یا دو شیوه برای عرضه ورق از سهم صادراتی چند میلیون تنی فولادسازان ما برای آرام شدن آن کافی است.

اینکه متولیان بازار با چه دیدگاه و نیتی محصولات خود را عرضه می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. در این شرایط نابسامان بازار باید مراکزی که بر خروجی بازار بورس کالا چنبره زده‌اند، حذف و کنار گذاشته شوند. شایعاتی در مورد این مراکز در بازار به گوش می‌رسد که امید است تنها شایعه باقی بمانند.

مصرف‌کنندگان نهایی انتظار دارند که متولیان و افراد صاحب قدرت در شرایط بحرانی بازار ورق، با قدرت تمام دست واسطه‌گرهای رانت‌جو و دلالان را از جریان بازار قطع نمایند. به این ترتیب، شاید کمی آرامش به بازار باز گردد و فرصت نفس کشیدن برای مصرف‌کننده واقعی نیز فراهم شود.

لازم است در عین حالی که حجم عرضه کل برای سیراب نمودن بازار را زیاد می‌کنند، حجم سبدهای خروجی برای هر کد بورسی را تا حد ممکن کوچک و محدود کنند. به این ترتیب، افراد متقاضی بیشتری می‌توانند در خرید شرکت کرده و ورود و شرکت مراکز غول‌پیکر با محدودیت روبه‌رو می‌شود.

امیدواریم که هر چه سریعتر متولیان بازار آهن و فولاد با تغییر نگرش و رفتار خود و با بکار گرفتن تمام تلاششان به نفع مصرف‌کننده نهایی گام بردارند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)