بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، وضعیت بازار آهن، اقتصاد و بخش خصوص حاکی از آن است که بین فعالان حوزه فولاد عدم اعتماد و نگرانی در مورد آینده مبهم صنعت فولاد ایران وجود دارد. در روزهای اخیر، بازار فولاد بیش از آن‌که بر پایه داده‌ها و تحلیل‌های واقعی پیش رود، به حدس و گمان‌هایی دامن می‌زند که پایه و اساس درستی ندارند.

در واقع می‌توان گفت که این بی‌اعتمادی و عدم اطمینان به دلیل از بین رفتن امید در سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه فولاد به دست آمده‌است. جریان نابسامان اقتصاد کنونی، باعث شده فعالان اقتصادی تصمیمات خود را با ابهام و دشواری بیشتری بگیرند.

نمی‌توان نقش قانون‌ها و تصمیمات بد را در این موضوع بی‌تاثیر دانست. قوانین دست و پا گیر و تصمیمات نادرست می‌توانند تمامی فعالیت‌های صحیح را با مشکلات مواجه کنند و آن‌ها را کاهش دهد. بر همین اساس، لازم است که در این حوزه برای دست‌یابی به عدالت چاره‌ای اندیشید. فعالان فولادی باید با انگیزه بتوانند اثر مناسبی در رونق بازار آهن ایجاد کنند.

علاوه بر این، لازم است کلیه مسئولان دولت و کارشناسان این حوزه به یاری هم شتابند و مشکلات را رفع نمایند. برخی کارشناسان معتقدند که قوانین اخذ شده دست و پا گیر باعث تجارت و داد و ستد ناعادلانه در بازار فولاد شده‌است.

علاوه بر این، نمی‌توان نقش تحریم‌ها و نوسانات غیر منطقی بازار ارز را نیز در روند نامناسب بازار آهن نادیده گرفت. بنابراین، طبق کلیه مواردی که ذکر شد، ضروری است که برای رسیدن به آینده‌ای درخشان در صنعت فولاد و رونق اقتصاد کشور، تمامی دست‌اندرکاران در راستای بهبود و رفع چالش‌ها و مشکلات موجود همت ورزند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)