بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در جنوب شرق آسیا و شرق آسیا، قیمت اسلب وارداتی در یک هفته گذشته بهبودهایی داشته که به لطف بهبود قیمت ورق در بازار منطقه بود.

قبل از تعطیلات سال نو خریدارها به دنبال تکمیل انبارها بودند و افزایش قیمت‌ها را پذیرفتند. میانگین قیمت اسلب وارداتی 5 دلار افزایش داشته و در بازه قیمت 400 تا 415 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. اسلب روسیه 420 تا 425 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد ولی قیمت رایج بازار از 415 دلار بیشتر نبود. طبق بررسی‌های ما، فعالان بازار انتظار دارند قیمت‌ها در چند هفته آینده بین 10 تا 15 دلار دیگر بهبود یابد.

در هفته جاری، در عربستان میزان تقاضا برای بیلت سی آی اس بالا بود. این در حالی است که سایر بازارها با رکود مواجه بودند. اخیرا دو محموله حمل فوریه با قیمت 440 تا 445 دلار برای هر تن سی اف آر به عربستان به فروش رسید.

در روز جمعه، میانگین قیمت بازار از 411 دلار به 409 دلار برای هر تن فوب رسید. در عربستان در هفته‌های اخیر با آغاز فصل ساخت و ساز، میزان تقاضا برای بیلت در این کشور افزایش یافت. احتمال تداوم خریدها در آینده نه چندان دور وجود دارد.

بر اساس گزارشات ما، سایر بازارها به دلیل نیل به روزهای آخر سال در سکوت به سر می‌برند. در این بازارها، قیمت پیشنهادی عرضه‌کننده‌ها پذیرفته نشد، زیرا آنان به اندازه کافی خریدهای خود را انجام داده بودند.

عرضه‌کنندگان روسیه و اوکراین برای محصولات فولادی خود قیمتی در بازه 415 تا 420 دلار برای هر تن فوب پیشنهاد دادند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)