بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت عنوان کرد که با بیان این که همواره رشد تولید فولاد در ایران از سه تا چهار سال اخیر بیشتر از رشد متوسط جهانی بوده‌است. وی در ادامه افزود که صادرات فولاد در سال جاری از مرز 11 میلیون تن نیز خواهد گذشت.

طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر سرقینی بیان کرد که با توجه به اینکه در این سه و چهار سال گذشته، میزان رشد تولید فولاد در ایران پیوسته از رشد متوسط جهانی بالاتر بوده‌است، می‌توان دریافت که صنعت فولاد ایران با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

سرقینی در ادامه افزود که کلیه این تلاش‌ها به ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد در افق چشن‌انداز 20 ساله دست یابیم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که طی این شش سال طرح‌های بسیاری در کشور راه افتاده‌است. در حال حاضر 35 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ما امکان‌پذیر است.

او در ادامه اشاره کرد که به غیر از 10 میلیون تن واحد فولادسازی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا و 10 میلیون تن دیگر هم طرح برای این منظور تعریف شده‌است.

این اظهارات نشان‌دهنده آن است که در افق چشم‌انداز به ظرفیت مورد قبول خود یعنی تولید 55 میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت.
در سال گذشته در حدود 8.5 میلیون تن فولاد از کشور به صادرات اختصاص داده شده‌است. بنا بر اظهارات سرقینی، امسال صادرات فولاد به بالاتر از 11 میلیون تن نیز خواهد رسید. این رقم به نسبت سال گذشته به اندازه 30 درصد رشد خواهد یافت.
این رشد چشمگیر قطعا بدون تلاش کارخانه‌جات فولادسازی، عرضه سنگ‌آهن و دیگر مواد اولیه، دسترسی به منابع انرژی ارزان‌قیمت و همچنین سیاست‌های اتخاذ شده توسط دولت و وزارت صمت امکان‌پذیر نبوده‌است.
آمارها حاکی از آن هستند که سنگ‌آهن در گذشته سالانه بین 23 تا 25 میلیون تن از کشور ما به صورت خام صادر می‌شد. این در حالی است که در حال حاضر، همه این صادرات خام به سمت صادرات محصول با ارزش افزوده بالا سوق داده شده‌است.
صادرات سنگ‌آهن در سال جاری به 5 میلیون تن دست خواهد یافت. بقیه این محصول نیز در داخل کشورمان به فولاد اختصاص می‌یابد و در نهایت صادر می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)