بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، فعالیت‌های بازار با توجه به نزدیک شدن تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی کمتر شد. با این حال، هفته گذشته تمایل به خرید از جانب یک خریدار عربستانی به صادرکننده‌های بیلت کمک کرد که میزان فروش آنان رشد کند.

 

طبق بررسی کارشناسان ما، آخرین قیمت پیشنهادی بیلت سی آی اس 405 تا 420 دلار هر تن فوب برای حمل فوریه است. این رنج قیمت برای تقاضا بیلت مشابه به هفته گذشته بوده‌است. یک خریدار عربستانی در هفته گذشته 95 هزار تن بیلت اوکراین و روسیه را با قیمت 410 دلار هر تن فوب خرید کرد. البته این قیمت برای تقاضا بیلت با منگنز بالا بود که معادل قیمت پایه 405 دلار است. اکثریت خریداران در بازارهای دیگر، آمادگی معامله در بازارهایی در بالاتر از بازه قیمت 395 تا 400 دلار هر تن فوب را نداشتند. شواهد موجود در بازار حاکی از آن است که تا حدی بازار ضعیف‌تر شده‌است.

 

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار قراضه آهن کشور ترکیه در سکوت است. در واقع هم اکنون قیمت‌ها در ثبات می‌باشند. خریداران و فروشندگان در حال بررسی روند بازار برای روزهای آینده می‌باشند.

 

میانگین قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20-80 وارداتی 300 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده و هنوز معامله جدیدی در روزهای گذشته نهایی نشده‌است. با اینکه هم اکنون بازار آرام گرفته‌است، برخی هنوز منتظر افت قیمت‌ها هستند. آنان معتقدند که پس از تعطیلات باید منتظر افت قیمت بود. برخی نیز بر این باورند که قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهند کرد.

 

شنیده‌ها حاکی از آن بوده که قیمت‌هایی نظیر 300 دلار نیز در بازار پیشنهاد شده که خریداری نداشته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (AHANMELAL)