بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، چند روزی است که با شرایطی ویژه‌ای در بازار آهن مواجه هستیم. در وضعیت فعلی بازار در مورد تعداد محدودی از مبادی، برخی بنکداران یک قیمت اعلام می‌کنند و مبدا رسمی قیمتی بالاتر اعلام می‌کند. در روزهای اخیر گزارشاتی از دو یا چند نرخی بودن فروش محصولات فولادی به گوش رسیده‌است. این مبادی دلیل کار خود را این‌گونه اظهار کردند که اگر نرخ واقعی را اعلام کنیم، مبدا رسمی دلخور می‎شود و در صورتی که نرخ رسمی را اعلام کنیم، واقعی نیست. علاوه بر این، ارزشش را برای مخاطبان از دست می‌دهد.

خوشبختانه این گونه مبادی بسیار اندک هستند. در مورد مبادی‌ای که بخشی از کالاهای آن‌ها به دست بنکدار است، تکلیف روشن است. و اما در مورد مبادی‌ای دو یا چند نرخی هستند، تقاضا داریم که یک نرخ واحد را در نظر بگیرند و تخفیفی معقول برای محصولات خود قائل شوند.

در خصوص میلگرد آجدار خراسان و ابرکوه، پایین‌ترین قیمت پیشنهادی تجار در بازه قیمت 4650 تا 4680 تومان می‌باشد.

با اینکه هر یک از عرضه‌کنندگان، قیمت‌های مختلفی را اعلام می‌کنند، اما این دامنه قیمت، نرخ کف بازار و قیمت‌های قابل قبول‌تری می‌باشد.

در شرایط کنونی می‌توانیم بگوییم میزان تقاضای هیجانی با توجه به وضعیت بازار اشباع شده‌است. اکنون در حوزه میلگرد آجدار و در لایه‌های پایین‌تر همه چشم انتظار خروجی انبار یا سبک کردن حواله‌های خریداری شده هستند که مصرف‌کننده نهایی و واقعی را طلب می‌کند. بالاخره هر طور که حساب کنید یک جایی حتی نقدینگی سرگردان هم پس از اشباع به مصرف‌کننده واقعی ختم می‌شود، زیرا فولاد طلا نیست که بشود به این راحتی‌ها به صورت قاچاق از مرز رد کرد و اگر با جرات نگوییم فولاد قاچاق ندارد، بسیار بسیار اندک و در برابر آمار کلی ناچیز است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)