بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، امید است که با رشد عرضه‌ها از طرف تولیدکنندگان، قیمت محصولات فولادی کاهش پیدا کند و بازار به ثبات مناسبی دست ‌یابد. برخی مسئولان بازار بر این باورند که هم اکنون محصولات فولادی از ثبات قیمت برخوردارند و دچار تغییر قیمت چندانی نشده‌اند.

یکی از برنامه‌هایی که برای کاهش قیمت محصولات فولادی بر اساس دستور وزیر وزارت صمت ارائه شده، افزایش عرضه در بورس کالا می‌باشد. به همین ترتیب، شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و همچنین فولاد خراسان لازم است که طبق این دستور میزان عرضه خود را در بازار بورس کالا افزایش دهند. امید است که با استفاده از این روش، بازار و قیمت‌ها به تعادل برسند.

قائم مقام وزیر وزارت صمت در طی نشستی افزود که در حوزه فولاد کمبودی وجود ندارد. او در ادامه عنوان کرد که تولید فولاد ما به میزان 50 درصد قابلیت صادراتی دارد. با این وجود، عرضه نامناسب و ایجاد فضای رقابتی در بازار بورس کالا، تا حدودی منجر به بهم ریختن قیمت‌ها و نوساناتی در بازار شد. با این حال، فعالان بازار همواره برای متعادل‌سازی قیمت‌ها در حال تلاش ‌می‌باشند.

در این روزها تلاش فعالان حوزه صنعت فولاد تا حدودی نتیجه‌بخش بوده و به همین ترتیب منجر به کاهش قیمت نسبی برخی از محصولات فولادی شده‌است. این کاهش قیمت‌ها تا رسیدن بازار به تعادل ادامه خواهد یافت.
هرگونه توسعه و حفظ قدرت رقابت با رقبای خارجی، در گرو بخش تحقیق و پژوهش است، بدون تحقیق و پژوهش به هیچ عنوان نمی‌توان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و حتی خدمات، قدرت رقابت را حفظ کرد.
در همه دنیا توسعه بدون تحقیق و پژوهش به ویژه در این بخش‌ها امکان‌پذیر نیست. از این رو، تحقیق و پژوهش کاملا جدی گرفته‌ می‌شود. در حال حاضر طی چند سال اخیر پیوند خوبی بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی و حوزه دستگاه اجرایی برقرار شده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)