بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، عملکرد تولیدی‌های بزرگ در حوزه معدن و صنایع معدنی در  طی یک دوره 8 ماهه در سال جاری حاکی از آن است که مجموع تولید آهن اسفنجی به 18 میلیون و 353 هزار و 266 تن رسیده‌است. این حجم از تولید نشان می‌دهد که میزان تولید آهن اسفنجی نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته به میزان 8 درصد رشد یافته‌است.

 

طبق بررسی کارشناسان ما، در آبان‌ماه امسال، کارخانه‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه، هرمزگان، سفید دشت، سبا، کاوه جنوب، غدیر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، خراسان، خوزستان، ذوب آهن، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی‌ریز، ارفع، گل‌گهر، چادرملو یزد و بافت حدود 2 میلیون و 334 هزار و 197 تن آهن اسفنجی تولید کرده‌اند.
این حجم از تولید آهن اسفنجی نشان‌دهنده رشدی 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشد.

 

آمارها حاکی از آن است که این واحدها بیشترین میزان تولید را نسبت به دورهای گذشته انجام داده‌اند. فولاد مبارکه 4 میلیون و 557 هزار و 855 تن، بیشترین حجم تولید را نسبت به کارخانه‌های دیگر به خود اختصاص داده‌است.

 

در مدت دوره‌ مذکور، بالاترین میزان رشد را می‌توانیم به آهن و فولاد گل‌گهر با 198 درصد اختصاص دهیم. علاوه بر این، فولاد سبزوار در آبان‌ماه سال جاری به اندازه 37 درصد رشد یافت. آمارها نشان می‌دهند که این واحد رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و واحدهای تولیدی دیگر در تولید آهن اسفنجی داشته‌است.

بررسی عملکرد واحدهای تولیدی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ‌آهن چادرملو، گل‌گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان و صبا نور در حدود 8 ماه در سال جاری، نشان از تولید 27 میلیون و 736 هزار و 255 تن گندله سنگ‌آهن را می‌دهد. این میزان از حجم تولید نشان می‌دهد که تولید این کارخانه‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته‌است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، با 8 میلیون و 116 هزار و 901 تن تولید، بیشترین حجم تولید در گندله سنگ‌آهن را به خود اختصاص داده‌است. رشد تولید این شرکت به اندازه 2 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. در دوره مذکور، شرکت فولاد خراسان، با رشدی 113 درصدی، بالاترین میزان رشد را به خود اختصاص داده‌است.

میزان تولید گندله سنگ‌آهن این واحدها در آبان‌ماه امسال به رقم 3 میلیون و 375 هزار و 465 تن رسید. این حجم از تولید در مقایسه با آبان 97 به اندازه 8 درصد رشد یافته‌است. فولاد سنگان خراسان نیز در آبان‌ماه امسال عملکرد بهتری نسبت به سایر واحدهای تولیدی داشت و 103 درصد رشد تولید نسبت به سال گذشته را ثبت کرده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)