بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار داخلی چین، قیمت ورق گرم در حال حاضر از ثبات مناسبی برخوردار است. قیمت فعلی این کالا در نقاط شرقی این کشور در بازه بین 556 تا 558 دلار برای هر تن درب کارخانه است. علاوه بر این، در نقاط شمالی ورق گرم بین 519 تا 521 دلار برای هر تن درب کارخانه می‌باشد. در بازارهای فیوچرز، قیمت کمی کاهش یافته‌است. همین عامل باعث شده که فعالیت در بازار برای خرید نقدی کمتر شود.

 

طبق بررسی‌های کارشناسان ما، با اینکه قیمت‌ها به دلیل محدودیت عرضه ثابت بود، اما با توجه به بهبود عرضه در روزهای آتی احتمالا روند قیمت‌ها تغییر می‌کند. در روزهای اخیر، ورق گرم تولیدی شمال چین بیشتر در بازار همان منطقه عرضه می‌شده‌ و علت این مسئله بهای کمتر این کالا در نقاط شرقی بوده‌است. با این حال، اکنون قیمت‌ها در این منطقه بهبود یافته‌است. احتمالا در روزهای آتی نیز کاهش قیمت را تجربه خواهیم کرد.

 

قیمت ورق گرم چین در بازار صادرات نیز در حدود 473 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. این نرخ قیمت نشان‌دهنده ثبات بازار ورق این منطقه می‌باشد.

 

در پاکستان معاملات با قیمت 490 دلار برای هر تن سی اف آر نهایی شده‌است. این نرخ قیمت معادل 468 دلار برای هر تن فوب می‌باشد.

 

طبق بررسی گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، قیمت نهایی برای سنگ‌آهن وادراتی با خلوص 62 درصد چین به قیمت 94 دلار برای هر تن خشک سی اف آر ثبت شده‌است. در واقع سنگ‌آهن نسبت به روز جمعه حدود 1 دلار ارزان شده‌است. قرارداد سوآپ ژانویه نیز حدود 92.65 دلار برای هر تن خشک سی اف آر بوده‌است.

 

شرایط آب و هوایی نامساعد و بارش برف در شمال چین باعث کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز شده‌است. در واقع وضعیت کنونی بازار نشان می‌دهد که رکودی نسبی در بازار فولاد حاکم می‌باشد. در این هفته قیمت‌ها روندی نزولی را طی کردند. دور از انتظار است که فعلا بهبودی چشمگیر در بازار ایجاد نشود. قیمت بیلت در بازار داخلی چین در این هفته، 8.5 دلار کاهش داشت و 487 دلار برای هر تن محصول اعلام شده‌است.

 

در طول تعطیلات در سال نو چین، میزان خریدها در بازار سنگ‌آهن تمام شده و به همین ترتیب کارخانه بیشتر به دنبال محموله‌های حمل فوریه می‌باشند.

 

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)