بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر، بازار بورس کالا روند ثابتی را برای قیمت میلگرد طی می‌کند. آمارها حاکی از آن است که در این روزها، تعداد عرضه‌های میلگرد در بازار بورس کالا رشد یافته‌است. در این میان، برخی از عرضه‌ها و معاملات نیز با نسیه و به صورت قسط انجام می‌شود. شواهد در بازار نشان می‌دهند که میزان تمایل برای فروش در بین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بالا رفته‌است. با این حال بهای میلگرد بدون تغییر مانده و بازار ثابتی دارد و این مسئله تا حدی عجیب به نظر می‌رسد.

بر خلاف میلگرد، قیمت شمش در این روزها در بازار بورس کالا افت کرده و بعد از کمی افت نرخ میلگرد، قیمت شمش نیز به ثبات رسیده‌است. در صورتی که بازار شمش از بازار میلگرد در بورس کالا تبعیت کند، امکان توقف کاهش قیمت شمش وجود دارد و در نهایت بازار به ثبات مناسبی خواهد رسید.
با این حال، این تحلیل تنها یک حدس است و وضعیت دقیق بازار و نوسانات قیمت‌ها در روزهای آتی مشخص خواهد شد. عوامل زیادی از جمله موجودی بالای انبارها، نوسانات ارز و دلار و جو روانی حاکم بر بازار باعث پیچیدگی‌های مختلفی در بازار شده‌است. به همین ترتیب، پیش‌بینی و گمانه‌زنی در مورد بازار چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد.
برخی از کارشناسان معتقدند که برای مدتی کوتاه، احتمال کاهش قیمت‌ها به دلیل جو روانی ایجاد شده در بازار وجود دارد. البته برای پیش‌بینی روزهای آتی نیاز به تحلیل کارشناسانه بیشتری وجود دارد.
معمولا رشد و پیشرفت یک کشور را با میزان تولید و مصرف فولاد یک کشور ارزیابی می‌کنند. ایران کشوری است که امکان و ظرفیت این رشد را دارا می‌باشد. با این حال، مصرف فولاد داخلی کشور ما نسبت به کشورهای دیگر و پیشرفته به مراتب پایین‌تر است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)