بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان صادرات پایدار محصولاتش را به عنوان هدف تعیین کرد. به دلیل تلاش شبانه‌روزی همه اعضاء و کارکنان این شرکت و همچنین تعامل سازنده و همکاری شرکت فولاد، اهداف استراتژیک این شرکت تغییر یافت.

فولاد خوزستان، توانست با صادرات بیش از 35 هزار تن محصول، رکورد سالانه صادرات ورق را در آذرماه بشکند. پیش از این، بالاترین رکورد صادرات در سال 95 در طی 12 ماه با صادر کردن 28 هزار تن محصول محقق شده‌بود.
به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص بازارهای صادراتی اشاره کرد که با استفاده از برنامه‌ریزی مناسب و اقداماتی موثر، در طی 9 ماه، 4 بازار جدید به بازارهای صادراتی این شرکت اضافه شده‌است.
ابراهیمی، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، از ادامه صادرات فولاد به اتحادیه اروپا خبر داد. او همچنین افزود که با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های موجود بر مبادلات بانکی و تجاری کشور، در سال 1398 توانست صادرات قابل‌توجهی از ورق‌های فولادی را به اتحادیه اروپا انجام دهد.
او در ادامه گفت که دو عامل باعث موفقیت افزایش صادرات این شرکت به اتحادیه اروپا شده‌است. مسئله اول این است که صادرات این شرکت در سال 1397 تنها از طریق شرکت‌های تجاری ایرانی انجام می‌گرفت، اما در سال جاری برای اولین بار به طور مستقیم اقدام به انعقاد قرارداد با مشریان اروپایی کردیم.

نکته دوم اینکه صادرات ورق‌ فولاد اکسین خوزستان به اتحادیه اروپا در سال‌های ۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۷ در دوره برجام و پس از لغو تحریم‌های غربی انجام گرفته بود، در حالی‌که در سال جاری صادرات به آن اتحادیه، در شرایطی روی داد که شدیدترین تحریم‌های غربی بر روی مبادلات بانکی و تجارت فولاد کشور سایه انداخته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)