بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر، بازار آهن سیری نزولی را طی می‌کند. علاوه بر این، تلاش برخی از فعالان بازار برای تغییرات بازار فولاد و رشد قیمت‌ها نیز بی‌نتیجه است. هر از گاهی در بازار آهن برای برخی از محصولات رشد قیمت را مشاهده می‌کنیم که این افزایش معمولا عمر زیادی ندارد.

معمولا در روزهای پایانی هر سال، شاهد حاکم شدن جریانی افزایشی بر بازار بوده‌ایم. این جریان در روزهای ابتدایی محدود بود، اما هر روز شدت بیشتری پیدا می‌کرد. در این روزها نیز این جریان وارد بازار شده‌است. البته با تغییر نرخ دلار و کاهش قیمت آن، بازار نیز وارد فازی نزولی شد. این سیر کاهشی تا امروز ادامه داشته‌است.

می‌توان گفت که شرایط کلی بازار معمولا به همین شکل است. غالبا همه محصولات فولادی این جریان را تجربه می‌کنند. در وضعیتی که تا چندی پیش بر بازار آهن حاکم شده‌بود، دیدیم که قیمت‌ها در مسیری افزایشی قرار گرفته‌بودند. تلاش همگان به جز برخی از دلالان و سوداگران که از وضعیت پیش آمده در بازار سود می‌بردند، بر این بود که جلوی افزایش بیشتر قیمت‌ها را بگیرند.
بر همین اساس، در شرایط کنونی بازار هم عدم پیش‌بینی‌های نادرست می‌تواند به سوق دوباره بازار به سمت عدم رشد بی‌منطق قیمت‌ها کمک کند.
در وضعیتی که چندی پیش بر بازار حاکم بود، بیش از هر چیزی، افزایش نرخ دلار و جو روانی حاکم بر بازار توانست بر رشد بیشتر قیمت‌ها منجر شود. با این حال، این بار جو روانی حاکم بر بازار اثری معکوس داشته‌است.
علاوه بر این، عامل دیگری هم می‌توان در این اثر معکوس موثر دانست. این عامل عدم فروش توسط واسطه‌گران و کسانی است که میلگرد یا دیگر محصولات فولادی را با قیمت زیادی خریداری کردند. این افراد ممکن است هم اکنون خسارت زیادی دیده‌باشند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)