بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در آبان‌ماه سال جاری، میزان تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی توسط کارخانه‌های بزرگ فولادسازی به ترتیب در حدود 3 درصد، 8 درصد، 13 درصد و 6 درصد رشد ‌یافته‌است. این رشد تولید در حالی است که افت 4 درصدی برای محصولات فولادی ثبت شده‌است. شرکت‌های بزرگ تولید فولاد، در طی 8 ماه شاهد رشد خود در تمامی محصولات زنجیره ارزش فولاد بودند. البته در مورد گندله، تغییرات محسوسی گزارش نشده‌است.

آمارها نشان می‌دهد که تا پایان آبان‌ماه، میزان رشد کنستانتره در حدود 4 درصد بوده‌است. همین رشد تولید کارخانه‌های بزرگ فولادسازی باعث شد که تولید مجموعه محصولات فولادی به 13 میلیون و 549 هزار تن برسد.

تولید گندله نیز بر خلاف سال قبل به 27 میلیون و 736 هزار تن رسیده‌است. علاوه بر این، در حدود 8 درصد میزان تولید آهن اسفنجی رشد کرده‌ و به 18 میلیون و 353 هزار تن دست یافته‌است. شمش فولادی نیز با رشدی 4 درصدی به 13 میلیون و 669 هزار تن رسیده‌است. در نهایت تولید محصولات فولادی به میزان 6 درصد افزایش یافت و به 9 میلیون و 117 هزار تن رسید.

فولاد مبارکه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی حدود 4 میلیون و 87 هزار تن، فولاد خوزستان حدود 2 میلیون و 629 هزار تن و فولاد هرمزگان 1 میلیون و 87 هزار تن تولید داشته‌اند.

هرمزگان سبا با تولید 6 میلیون و 280 هزار تن شمش، در رتبه اول قرار دارند. تولید شمش فولاد خوزستان نیز به عنوان دومین تولیدکننده برتر فولاد از مرز 2 میلیون و 505 هزار تن عبور کرد.

ذوب آهن به عنوان سومین فولادساز برتر کشور در بخش تولید شمش فولادی، توانسته در این مدت به اندازه 1 میلیون و 603 هزار تن شمش تولید کند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)