بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در هفته گذشته، قیمت مقاطع فولادی صادراتی ترکیه روندی صعودی را در پیش گرفته‌بود. این روند به دلیل رشد قیمت قراضه آهن رخ داده‌بود. میزان تقاضا هم اکنون در بازار مقاطع ترکیه ضعیف است. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه در بازه 435 تا 440 دلار برای هر تن فوب ثبت شده‌است. برخی از تولیدکننده‌های میلگرد ترکیه، قیمت‌های خود را تا 450 دلار برای هر تن فوب بالا بردند. با این حال، فروش چشمگیری در بازار صادرات این مقاطع انجام نشد.

 

آمارها حاکی از آن است که قیمت مفتول صادراتی ترکیه در حدود 15 دلار رشد کرده‌است. این محصول با قیمت 465 دلار هر تن فوب به فروش می‌رسد.

 

شواهد حاکی از آن است که در ژاپن، قیمت قراضه آهن صادراتی سنگین کلاس 2 در هفته اخیر رشد پیدا کرده‌است. بسیاری از عرضه‌کنندگان به دلیل مشاهده نتایج بالای مزایده صادراتی در دسامبر و رشد بازار داخلی، اعلام پیشنهادات قیمت خود را متوقف کردند. عرضه‌کنندگان دست نگه‌داشتند تا شرایط بازار و روند قیمت‌ها روشن‌تر شود. میانگین قیمت قراضه آهن سنگین کلاس 2 تا 236 دلار برای هر تن فوب ثبت شده‌است. این نرخ قیمت نسبت به هفته گذشته در حدود 2 دلار بهبود یافته‌است.

 

طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، خریداران کره‌ای، برای قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن قیمتی بین 233 تا 235 دلار رابه فروشندگان درخواست دادند. با این حال، فروشندگان منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها در این هفته هستند. به دلیل رشد بازار داخلی، امکان افزایش قیمت‌ مقاطع فولادی صادراتی وجود دارد. در ویتنام قیمت قراضه ژاپن در بازه 282 تا 295 دلار برای هر تن سی اف ار اعلام شده‌است. بیشترین قیمت اعلام شده برای این کالا نسبت به هفته‌ای که گذشت، حدود 7 دلار بالاتر بوده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)