طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، خشم بسیاری از فعالان حاضر در بازار به دلیل برخی نوسانات نرخ آهن در روز جاری برافروخته شده‌است. به نظر می‌رسد برخی افراد تمام تلاش  خود را به کار گرفته‌اند تا بازار به روند عادی خود و کاهش قیمت‌ها باز نگردد. قیمت میلگرد آجدار در روز گذشته به هر کیلو 5000 تومان رسید که این موضوع باعث برهم خوردن جو روانی بازار شد.

مهمترین عامل برای تدوام رشد قیمت‌ها را می‌توان افزایش قیمت شمش دانست. رشد قیمت این کالا در کنار جو روانی ایجاد شده در بازار، همه و همه به سیر صعودی آهن کمک کردند. عامل دیگر جو حاکم بر بازار را باید در رقابت‌های ایجاد شده در بازار بورس کالا جست و جو کرد. در روزی که گذشت، سیر صعودی آهن در سمت عرضه و تمایل به خرید در بازار، بالا بود. به همین جهت، افزایش قیمت در بازار آهن تثبیت شد. وضعیت به شکلی است که گویی بازار می‌خواهد انتقام چندین ماه آرامش قیمت را از مصرف‌کننده نهایی بگیرد.

مدت زیادی است که خریداران بازار فولاد مصرف‌کننده نهایی نیستند. علاوه بر این، واضح نیست که قرار است محموله‌های خریداری شده را به مصرف چه کسی یا کسانی برسانند. در نهایت نیز معلوم نیست که چه بخش دیگری و به چه دلیلی خریدار آن خواهد بود.

با این حال انگار بازار تمایل دارد قیمت میلگرد آحدار در این نرخ و یا حتی بیشتر از آن باقی بماند. در روز گذشته اولین نشانه‎های این موضوع به در بازار دیده‌شد. به همین دلیل، اکنون تنها می‎توان به نظاره رشد قیمت‌ها در بازار نشست، بدون اینکه بتوانیم آینده درستی را در مورد جو بازار پیش‌بینی کنیم.
این در حالی است که تجربه‌های گذشته نشان داده‌است که اوضاع حاکم بر بازار دائمی نخواهد بود. در هر صورت، رشد قیمت دلار باعث جذابیتی برای صادرات می‌شود. ولی محموله‌های صادراتی اغلب از کارخانه‌های تولیدی به‌صورت مستقیم یا با یک رابطه با واحد تولیدی مورد معامله قرار گرفته و صادر می‌شوند. صادرات محموله‌هایی که در انبار هستند، با اما و اگرهایی روبه‌رو هستند. به طور کلی در شرایطی که جو روانی خاصی بر بازار حاکم است، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از آینده قیمت‌ها در بازار و شرایط آن کرد. در این وضعیت تنها می‌توان منتظر شد تا دید چه زمانی آتش افتاده به جان بازار فروکش خواهد کرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)