بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در مورد کاهش قیمت ها در بازار آهن، هم اکنون در بازار آهن، بسیاری از ‌خریداران از وضع موجود و قیمت‌ها گلایه‌مندند. افزایش قیمت‌ها بار دیگر باعث نگرانی متقاضیان شده‌است. البته نمی‌توان نظرات غیر کارشناسانه و وعده وعیدهای کاهش قیمت محصولات فولادی را در وضعیت کنونی بازار و گلایه‌مندی متقاضیان بازار آهن نادیده گرفت. از جمله محصولاتی که در مورد کاهش نرخ قیمت آن پیش‌بینی اشتباه شده‌بود، افت قیمت میلگرد آجدار به کمتر از 3 هزار تومان بود. این پیش‌بینی باعث شد صفی طولانی از متقاضیان این کالا که انتظار کاهش قیمت را داشتند، در بازار آهن تشکیل شود.

شواهد حاکی از آن است که روز شنبه به دلیل ایجاد برخی بدگمانی‌ها در بازار آهن، قیمت‌ها به طور چشمگیری رشد کردند. از جمله محصولاتی که به شدت رشد قیمت پیدا کرد، میلگرد آجدار بود. بررسی کارشناسان ما نشان می‌دهد که میلگرد آجدار در روز شنبه قیمتی معادل 4400 تا 4700 تومان برای هر کیلو اعلام شد. این بازه قیمت نشان‌دهنده آن است که بازار میلگرد آجدار افزایش قیمتی بین 0 تا 100 تومان را به خود دیده‌است. در واقع میانگین رشد قیمت این کالا در حدود 60 تومان بوده‌است.

بازار مقاطع طویل فولادی در اول هفته جاری به دلیل نوسانات بازار ارز و بدگمانی‌های که در برخی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی و محافل مختلف وجود داشت، باعث افزایش قیمت بی‌رویه در بازار آهن در روزهای اخیر شده‌است. لازم است که دولت و بانک مرکزی با قدرت وارد عمل شوند و بازار را کنترل کنند. در صورتی که آنان نتوانند به عنوان صاحبان قدرت کشور بازار را ساماندهی کنند، باز هم نظرات غیرکارشناسانه جمعی از فعالان بازار، وضعیت را با چالش‌ها و گلایه‌مندی‌های متقاضیان آهن روبه‌رو می‌کند. این مسئله باعث می‌شود شرایط برای مشتریان به مراتب دشوارتر از قبل شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahamelal)