براساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در هفته گذشته قیمت صادراتی اسلب سی آی اس سیری صعودی را طی کرد. به طور کلی جو بازار محصولات فولادی در هفته‌ای که گذشت مثبت بوده‌است.

میانگین قیمت بازار برای هر تن فوب در بازه بین 380 تا 385 دلار برای هر تن فوب شده‌است. این در حالی است که قیمت این کالا در هفته قبل بین 370 تا 375 دلار بود‌ه است. اسلب سی آی اس ترکیه در بازه قیمت 400 تا 405 دلار هر تن سی اف آر اعلام شده‌است. قیمت این محصول در هفته قبل معادل 385 تا 395 دلار برای هر تن فوب می‌باشد.

قیمت اسلب سی آی اس در بخش جنوب اروپا در حدود 400 دلار برای هر تن سی اف آر معادل با 380 دلار هر تن فوب می‌باشد. قیمت این کالا در اواسط ماه نوامبر حدود 385 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده‌بود. اسلب سی آی اس در جنوب شرق آسیا 420 تا 430 دلار هر تن سی اف آر است.

در چین قیمت ورق با اینکه خریدها و تقاضا کاهش یافته‌است، افزایش یافته‌است. هنوز هم میزان عرضه در مناطق شرقی این کشور با محدودیت روبه‌رو است. قیمت نهایی ورق در حدود 3 دلار افزایش پیدا کرده و در بازه 531 دلار تا 532 دلار برای هر تن فوب معامله می‌شود. قیمت این کالا در نقاط شمالی چین به میزان 2 دلار بالا رفته‌است. در نهایت این کالا با قیمت 516 دلار تا 517 دلار برای هر تن درب کارخانه معامله می‌شود.

طبق بررسی کارشناسان ما، هم اکنون میزان عرضه ورق در این کشور با محدودیت روبه‌رو است. با اینکه خریدها کاهش یافته، اما خریداران افزایش قیمت‌ها را قبول کرده‌اند. انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی میزان تقاضا کاهش یابد. به دنبال همین کاهش تقاضا، میزان خریدها نیز محدود می‌شود. بنابراین، قیمت‌ها کاهش می‌یابند. دلیل این مسئله را می‌توان رسیدن به تعطیلات سال نو چینی دانست.

منبع: آهن ملل اصفهان  (ahanmelal)