بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در مورد بازار نزولی میلگرد چین، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین 566 تا 571 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده که اخیرا تا 3 دلار افت داشته‌است. انتظار می‌رود تقاضا طی دو ماه آینده کمتر شود ولی عرضه بالا برود، از این رو بازار نزولی شده‌است.

در بازار صادرات نیز، بازار نزولی میلگرد چین را شاهد بوده ایم؛ و حدود 476 دلار هر تن فوب ثبت شده‌است. البته قیمت پیشنهادی سایر کشورها تا 50 دلار از چینی‌ها کمتر است، به همین دلیل میلگرد چین خریداری ندارد.

در ایران هم اکنون در صنعت فولاد کشور وضعیت ایجاد ارزش افزوده بسیار مطلوب‌تر از سال‌های اخیر است، ولی این وضعیت می‌تواند بهتر از حال گردد. تولید محصولات با ارزش افزوده بالا علاوه بر سودآوری اقتصادی‌ که برای کشور می‌تواند داشته باشد، از دیدگاه زیست ‌محیطی نیز می‌تواند به نفع ما باشد، زیرا در گروه‌های پایین‌دست زنجیره فولاد اثرات آلایندگی به مراتب کمتر از حلقه‌های بالادست است.

کارشناسان بر این باورند که نباید ارزش افزوده محصولات فولادی را به راحتی در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم، به همین دلیل نیز یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در راستای تکمیل طرح جامع فولاد کشور، ارزش افزوده بالاتر می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)