بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، می‌توان گفت که امروز بازار میلگرد آجدار حدود ۳۰ درصد از کمینه قیمت‌های اعلامی این حوزه یا در واقع کف کانال قیمتی این حوزه که تا پیش از این در بازه قیمتی بین ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان فعالیت می‌کردند، افزایش پیدا کرد. امروز در واقع به نوعی اکثریت آن‌ها این کانال قیمتی را با یک پله افزایش دادند و به این ترتیب قیمت میلگرد به بالای مرز ۴۵۰۰ تومان رسید. باید اندکی صبر کرد تا شاید قیمت‌های فعلی ثابت و حفظ شوند.

طبق بررسی کارشناسان ما در مورد صعود بازار آهن، آنچه که فعلا در این بازار دیده می‌شود، سیر صعودی بازار آهن در روزهای اخیر است. بازار داخلی فولاد چند روزی است که تحت تاثیر روند صعودی دو عامل مهم اثرگذار مانند ارز و قیمت جهانی شمش و هیجانات القایی این دو عامل بر بازار، همواره روندی صعودی را طی کرده‌است.

با این حال، فعلا باید منتظر تخلیه انرژی ساطع شده از این هیجانات بمانیم. به دلیل اینکه هم اکنون تقاضای مصرفی واقعی یا تقاضای منطقی در این روند کمترین نقش را ایفا نموده‌است. باید دید که آیا پس از اتمام انرژی التهابی ساطع شده از این عوامل، آیا بازار داخلی تاب تحمل حفظ این سطوح جدید قیمت‌ها را دارد یا اینکه به مجرد فروکش نمودن التهابات این عوامل دوگانه و تحت تدابیر نظارتی مجددا عقب‌نشینی خواهد نمود؟

این مسئله به مرور زمان مشخص خواهد شد. همانطور که می‌دانید بازار ایران همواره به دلیل تحت‌ تاثیر بودن مسائل سیاسی، غیرقابل پیش‌بینی بوده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)