بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار بورس در روز اخیر نوسانات زیادی به خود دید. قیمت برخی از محصولات به وِیژه قیمت میلگرد آجدار رشد پیدا کرد. شواهد حاکی از آن است که بازار آهن از عوامل زیادی تاثیر گرفته‌است. بر همین اساس، کارخانه‌جاتی مثل کارخانه راد همدان و کارخانه آریان فولاد افزایش قیمتی حدود 90 تا 100 تومان برای هر کیلو را اعلام کردند. همین افزایش رنج قیمت در بازار شروعی برای رشد مجدد قیمت میلگرد آجدار بود.

علاوه بر میلگرد، تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز دچار نوسان قیمت شد. برخی از کارشناسان معتقدند که علت فراز و فرود بازار، اتفاقات سیاسی و التهابات بازار ارز می‌باشد. بنابراین، بازار مقاطع فولادی به اندازه 150 تا 200 تومان رشد پیدا کرد. علاوه بر این، قیمت قوطی و پروفیل مرز 500 تومان را گذراند. میانگین قیمت میلگرد آجدار در زمان قطعی اینترنت و التهابات بازار تا حدود 4500 تا 4550 تومان برای هر کیلو رسید. در برخی از مبادی نیز قیمت قوطی و پروفیل با ضخامت 2 میلی‌متر از مرز 6700 تومان گذشت. پس از این نوسانات به دلیل کنترل بازار آهن توسط ناظرین و افت قیمت ارز، شاخص قیمت میگرد آجدار به 4395 تومان نزول کرد. قوطی و پروفیل نیز به قیمت 6050 تومان رسید.

طبق بررسی‌های کارشناسان آهن ملل اصفهان، سیر نزولی حاکم شده در بازار مدت زیادی دوام نیاورد. به دلیل وجود التهابات مجدد در بازار، باز هم قیمت‌ها تغییر کردند. در اواخر روز یکشنبه به دلیل تغییر نرخ سوخت و عوامل داخلی دیگر که پیش از این رخ داده‌بود، باز هم شاهد رشد قیمت فولاد در بازار بودیم. هم اکنون قیمت میلگرد آجدار در بازار به طور میانگین برای هر کیلو 35 تومان افزایش یافته و این کالا با قیمت تقریبی 4430 تومان برای هر کیلو معامله می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)