افزایش قیمت بیلت در جنوب شرق آسیا

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، قیمت بیلت وارداتی در این هفته در بازار جنوب شرق آسیا بالا رفت. این مسئله به دلیل افزایش تمایل خریداران به معامله بیلت در چین رخ داده‌است. به میزان 50 هزار تن بیلت قطر در بازه قیمت 418 تا 425 دلار برای هر تن سی اف آر از کشور چین خریداری شد. علاوه بر این، محصول ایران در بازه 405 تا 410 دلار برای هر تن سی اف آر چین ثبت شد. آمارها حاکی از آن است که در هفته اخیر در حدود حداقل 140 هزار تن بیلت به کشورهای مختلف به ویژه ایران، هند، مالزی و ویتنام به چین فروخته شد.

طبق گزارشات اخیر واحد خبر آهن ملل اصفهان، برای بیلت روسیه قیمتی در بازه 415 تا 420 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده‌است. بعد از آن به اندازه 5 تا 10 دلار رشد یافت. بنابراین، بیلت این کشور با قیمتی بین 420 تا 430 دلار برای هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا معامله شد. برخی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان با محدودیت عرضه محصولات فولادی خود سعی بر افزایش قیمت‌ها کردند.

ثبات نسبی بازار مقاطع فولادی ترکیه

طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، در در بازار داخلی ترکیه  در هفته‌ای که گذشت، قیمت میلگرد و مفتول از ثبات مناسبی برخوردار بود. این در حالی است که قیمت قراضه گران‌تر از قبل شده‌است. متوسط قیمت میلگرد هم اکنون بین 503 تا 505 دلار برای هر تن درب کارخانه می‌باشد. هم اکنون در فصلی هستیم که بازار ساخت و ساز رونقی ندارد. بر همین اساس، میزان تقاضا برای مصالح ساختمانی در محدودیت است.

طبق بررسی‌ما در ترکیه قیمت قراضه وارداتی سنگین بین 20 تا 80 به 264 دلار برای هر تن سی اف آر رسیده‌است. این نرخ قیمت در ابتدای نوامبر حدود 255 دلار بود. همچنین میلگرد صادراتی ترکیه 415 تا 420 دلار هر تن فوب ثبت شده که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)