طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، امسال فولادسازان بزرگ کشور حدود 3 میلیون و 448 هزار و 867 تن شمش و صنایع فولادی را به صادرات اختصاص دادند. این حجم از صادرات نسبت به سال گذشته در تولید محصولات فولادی رشد مناسبی داشته است.

در شهریور‌ ماه امسال، کارخانه‌های مطرح کشور مانند کارخانه ذوب آهن، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه فولاد بناب حدود 584 هزار و 520 تن صادرات داشته‌اند. این کارخانه‌جات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را در صادرات محصولات خود تجربه کردند.

به گفته کارشناسان معدن و تجارت، کارخانه‌های بزرگ برای به انجام رساندن پروژه‌ها و قراردادهای جدیدی که در دست دارند، نیازمند واردات تجهیزات هستند و باید ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح توازن فولاد است، در این طرح سعی بر این است تمامی مراحل تولید فولاد از سنگ‌ آهن تا محصول نهایی را در داخل خود کارخانه ها به سرانجام برسد.

طبق بررسی تحلیلگران آهن ملل،کشور ایران در سال‌های نه چندان دور، به رتبه دهم جهان برای تولید فولاد خام دست خواهد یافت. در حال حاضر با افتخار می‌توانیم بگوییم که در صنعت فولاد خودکفا شدیم و قادریم تمام مواد اولیه مورد استفاده برای تولید محصولات فولادی را در داخل کشور فراهم آوریم.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)