بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، تا سال 2028 میلادی تولید جهانی سنگ آهن به 3 میلیارد و 119 میلیون تن رسید. در این مدت کشورهایی مثل هند و برزیل در تولید پیشتاز بودند. طبق گزارش ایمیدرو در سال 2019 میلادی، تولید جهانی سنگ آهن 2 میلیارد و 850 میلیون تن بود. این حجم از تولید هم اکنون افزایش یافته و به 3 میلیارد و 119 میلیون تن رسیده‌است. برخی کارشناسان معتقدند که علت افزایش تولید سنگ آهن در بازه زمانی سال 2019 تا 2028 میلادی، افزایش تولید در هند و توسعه معادن سنگ آهن می‌باشد.

در کشور چین کاهش عیار سنگ آهن و هزینه‌های بالای تولید باعث کاهش تولید سنگ آهن شده‌است. موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز این طور تخمین می‌زند که طی مدتی که پیش از این ذکر کردیم، متوسط رشد سالانه 0.9 درصد باشد. در استرالیا متوسط رشد تولید سنگ آهن در سال‌های 2019 تا 2028، 0.4 درصد پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که برای سنگ آهن برزیل رشدی 1.5 درصدی تخمین زده شده‌است.

در سال 2018 تولید جهانی سنگ آهن که تا پیش از آن ثابت مانده بود به 1 میلیارد و 500 میلیون تن رسید.

سیر صعودی قیمت آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، دیروز مبادلات انجام شده در بازار آهن با رشد قیمت همراه بوده‌است. بسیاری از عرضه‌کنندگان برای محصولات فولادی خود قیمت بیشتری نسبت به روزهای قبل پیشنهاد دادند. طبق نظر کارشناسان مبادلات برای کالاها و نیازهای ضروری در حد معمول در حال انجام است. در بازار بورس کالا نیز مبادلات فولاد با رشد قیمت همراه بوده‌است.

منبع: آهن ملل (ahanmelal)