بر اساس گزارشات واحد خبر آهن ملل اصفهان، میزان سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در ماه‌های اخیر ثابت نبوده‌است. همانطور که می‌دانید میزان افت یا افزایش سهام این شرکت مهم به حجم تولید و فروش آن وابسته‌است. به دلیل همت نیروی انسانی و ساز و کارهای اتخاذ شده مناسب این شرکت، می‌توان بهبود تولید و سهام آن در ماه‌های آتی امیدوارد بود.

آمارها حاکی از آن است که در سال جاری بازار سرمایه بازار آهن پس از مدتی که در رکود به سر می‌برد، نسبت به سال 92 رشد کرده و وارد سیری صعودی شود.

شواهد حاکی از آن است که برخی صنایع رشدی بالاتر و برخی رشدی پایین‌تر را تجربه خواهند کرد. از بین صنایع مختلف، صنعت دارو احتمال رشد بیشتری را در سال‌های آتی خواهد داشت.

طبق بررسی‌های آهن ملل اصفهان، در شش ماه ابتدایی سال 97 بازار صادرات و همچین بازار داخلی فولاد با مشکلاتی مواجه شد. این مشکلات به دلیل اعمال رویکردهای کنترلی بر بازار، بخشنامه‌های دولت برای محدودیت در صادرات فولاد، شاخص قرار دادن دلار 4200 تومانی ایجاد شد.

با وجود همه مشکلات ایجاد شده، شرکت ذوب آهن اصفهان توانست ظرفیت تولید، صادرات و فروش خود را افزایش دهد. علاوه بر این، بازدهی سهام این شرکت که در سال 97 تا امروز 259 درصد بود، از 46 تومان به 182 تومان افزایش یافت.

برخی از کارشناسان معتقدند که سهام ذوب آهن با توجه به قیمت‌های فعلی ارزشی ندارد. علاه بر این، فروش سهام این شرکت مانع از رسیدن نماد ذوب به قیمت‌های واقعی خود شده‌است. لازم است که این ادعا توسط کارشناسان صنعت فولاد با استفاده از روش‌های تحلیلی بررسی شود.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)