به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، مدیر عامل صنایع معدنی و فلزی چندی پیش عنوان کرد که از ابتدای امسال تاکنون به میزان 710 هزار دلار از محصولات فلزی از سمت منطقه خلیج فارس صادر شده است. حسن خلج طهرانی همچنین عنوان کرد که حدود یک میلیون و 800 هزار تن از محصولات فلزی در این مدت وارد بازارهای خارجی شده است.

طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، در طی سال جاری رول مبارکه بیشترین میزان صادرات را در بین اقلام دیگر داشته است. مقدار این کالا حدود 276 میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، اسلب فولاد هرمزگان به میزان 177 دلار به بخش صادرات اختصاص داشته است. منطقه خلیج فارس که مختص صنایع معدنی و فلزی می‌باشد در کیلومتر 13 بزرگراه شهید رجایی در سمت غرب بندر عباس واقع شده است. این منطقه یکی از مناطقی است که هر ساله حجم زیادی از صادرات محصولات فلزی از سمت آن صورت می‌گیرد و سهم عمده‌ای در صادرات محصولات فولادی و رونق اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در منطقه خلیج فارس میزان تولید فولاد هرمزگان نزدیک به 720 هزار تن اسلب و 820 هزار تن آهن اسفنجی بوده است. همچنین در این اواخر کارخانه فولاد کاوه جنوب به میزان 720 هزار تن آهن اسفنجی را به تولید رسانده است.

حقیقتا می ‌توان گفت که فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان بیشترین سهم صادرات را برای این منطقه به ارمغان آورده‌اند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)