کشور ترکیه هم اکنون با کاهش تولید فولاد خام مواجه است. در سال جاری، ترکیه از ماه ژانویه تا سپتامبر 25.3 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است. میزان تولید فولاد ترکیه در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد افت داشته است. به گزارش واحد خبر آهن ملل  اصفهان، دلایل این کاهش تولید فولاد ترکیه را می‌توان پایین آمدن میزان تقاضای فولاد از طرف مصرف‌کنندگان و کاهش فروش و صادرات این محصول دانست.

اتحادیه اروپا و آمریکا تعرفه‌های جدیدی را برای محصولات فولادی ترکیه تعریف کردند، به همین دلیل هم اکنون ترکیه با مشکل و چالش‌های جدیدی رو به رو شده است.

در سوریه تنش جدیدی به دلیل مذاکرات آمریکا مبنی بر دو برابر کردن تعرفه‌ها ایجاد شده. این اظهارنظر باعث نگرانی و آشفتگی بازار شده است. کارشناسان ما معتقدند که در صورت عملی شدن این مسئله و دو برابر شدن تعرفه‌ها بازار ترکیه چندان تغییری نخواهد کرد.

مادامی که کشور ترکیه یک آتش‌بس چند روزه در بخش شمالی سوریه اعلام کرد، آمریکا روی خوش نشان داد و دیدگاهی مثبت در مورد این تصمیم ترکیه داشت. به همین دلیل، به بخش زیادی از تعرفه‌هایی که برای ترکیه در نظر گرفته بود، تخفیف داد و این تعرفه را از 50 درصد به 25 درصد رساند.

چندی پیش موسسه آرگوس خاطر نشان کرد که به دلیل تعرفه‌های تعیین شده برای محصولات فولادی ترکیه، قیمت فولاد در این کشور حدود 2.5 دلار هر تن فوب به صورت روزانه کاهش یافته است. پس از بازگشت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قیمت‌ها روندی صعودی را در پیش گرفتند و دوباره بهبود یافتند.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)