طبق بررسی‌های کارشناسان آهن ملل اصفهان، ایران به دلیل داشتن منابع غنی سنگ آهن و مجتمع‌های صنعتی بزرگ در زمینه فولاد، در بازارهای بین‌المللی شاخص است. بنابراین، ما می‌توانیم با استفاده از صادرات فولاد ثبات و تعادل بازار خود را حفظ کنیم و به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک شایان توجهی داشته باشیم.

در سال 97 به دلیل عوامل مختلفی تولیدکنندگان و فعالان در بخش صنعت فولاد با مشکل صادرات رو به رو بودند. با این حال میزان صادرات کاهش نداشت و تولیدکنندگان همواره بازار صادرات خود را حفظ کردند.

همانطور که می‌دانید عوامل بسیاری در وضعیت اقتصادی یک کشور نقش دارد. لازم است که در حال حاضر دولت بخشی از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در قسمت‌های عمرانی کشور کند، تا به این ترتیب هم بر اقتصاد کشور رونق بخشد و هم به رشد سرمایه‌گذاری کمک کند.

در صورتی که دولت سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهد، تمامی بخش‌های مرتبط با صنعت فولاد اعم از بازار فولاد، زنجیره تولید فولاد، صادرات و تجارت کشور با مشکل جدی رو به رو خواهد شد. سرمایه‌گذاری به دلیل ارزآوری می‌تواند تا حد زیادی به اقتصاد کشور و رونق صنایع کمک کند.

به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در سال‌های اخیر دولت با به تعویق انداختن یا ناتمام گذاشتن پروژه‌های عمرانی مشکلات زیادی برای فعالان در عرصه تولید فولاد ایجاد کرده است.

به دنبال این مشکلات زنجیره تولید رو به کاهش می‌رود و تولیدکنندگان صنایع فولادی مجبور می‌شوند تا حجم زیادی از محصولات خود را در انبارها ذخیره کنند. علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان و نیروی انسانی بیکار می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود که آسیب شدیدی به اقتصاد کشور وارد شود.

طبق بررسی تحلیل‌گران ما،  علاوه بر دولت، فعالان در صنعت فولاد نیز می‌توانند با استفاده از سیاست‌های غلط به شکل خودآگاه یا ناخودآگاه باعث رکود بازار شوند. یکی از عواملی که باعث رکود بازار می‌شود، ناآگاهی فعالان و صادرات محصولی است که ارزش افزوده مناسبی ندارد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)