اولین ماه از فصل پاییز هم گذشت و مشخص شد که شایعات در مورد بازار آهن تنها احتمالاتی عوام‌گونه نبوده است. در واقع می‌توان گفت که احتمال افت قیمت‌ها در بازار آهن و رسیدن آن به پایین‌ترین حد ممکن صرفا تصوری واهی بود.

طبق تحقیقات واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار آهن تا این لحظه از ثبات مناسبی برخوردار است. تقاضا با محدودیت رو به رو شده و هم خریدار هم فروشنده تنها نظاره‌گر بازار هستند.

کارشناسان واحد خبر آهن ملل اصفهان، از چندی پیش بازار کنونی آهن را پیش‌بینی کرده بودند. سیر صعودی قیمت‌ها در بازار امروز آهن حاکی از اتخاذ سیاست‌‌های مدیریتی، وضع دستورالعمل‌های جدید تنظیم بازار فولاد و نابسامانی در نحوه عرضه و قیمت‌گذاری محصولات فولادی می‌باشد. برخی از مصرف‌کنندگان صنایع فولادی که وضع کنونی بازار را پیش‌بینی کرده بودند، مدت‌ها بیش خرید خود را قطعی کردند و افرادی دیگر با اعتماد به نظر عوام، همچنان به انتظار میلگرد 2000 تومانی ماندند و خرید خود را به تعویق انداختند.

اگر بازار امروز با روندی کاهشی مواجه شود، تا رسیدن به ثبات و قیمت‌های اولیه باید مدت‌ها متنظر بماند. لازم است که به دلیل وضعیت بسیار نامناسب توزیع تیرآهن ذوبی نسبت به میلگرد آجدار، هر چه سریع‌تر فکری به حال بازار کرد. اگر این شرایط همچنان ادامه یابد و فکری به حال آن نشود، در نهایت ممکن است با اقدامی عجولانه از طرف مسئولین نظارتی دولت مواجه شویم.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)