طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، امروز در بازار ترکیه قیمت قراضه آهن وارداتی افزایش یافت. معمولا، آهن قراضه‌ای که در ترکیه مورد استفاده و تجارت قرار می گیرد، باید حاوی حداقل ۸۰ درصد آهن باشد. در این بازار آشفته میزان زیادی از میلگرد به فروش رسید و این مسئله، تقاضای قراضه را بهبود بخشید. این محصول بین 243 تا 245 دلار هر تن سی اف آر قیمت‌گذاری و خریده شد.

بنا بر گزارش واحد خبر آهن ملل، در سپتامبر قیمت قراضه به پایین‌ترین حد خود رسیده بود، اما هم اکنون هر تن به قیمت 20 دلار افزایش داشته است. عاملی که به کاهش قیمت قراضه کمک کرد، محدودیت عرضه و بهبود تقاضا در بازارهای صادرات بود.

طبق بررسی کارشناسان ما، هم اکنون در چین آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی با خلوص 62 درصد، حدود 95 سنت رشد کرد و به قیمت 86 دلار فروخته شد.

قرارداد سوآپ در نوامبر نیز حدود 1.3 دلار افزایش پیدا کرده و هر تن خشک سی اف آر 83.55 دلار شده است. در این روزها مصرف‌کننده‌ها تمایل دارند موجودی سنگ آهن خود را افزایش ندهند. فعالان صنعت فولاد نیز بر این باورند که به زودی قیمت‌ها ثابت خواهند شد. امید است که دولت ساز و کار اثربخشی برای نوسانات بازار ارائه دهد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)