بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در این فصل سال به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و بارش باران و برف، کیفیت مقاطع فولادی از اهمیت خاصی برخوردار است. به دلیل رطوبت هوا و بارش باران، امکان تغییر حالت برای آن دسته از محصولات بی کیفیت فولادی وجود دارد. خریداران گرامی حتما باید در هنگام خرید، شناخت کافی از میلگرد آجدار داشته‌باشند.

کارشناسان ما بر این عقیده‌اند که میلگرد آجداری که به روش آلیاژی‌سازی تولید می‌شود در مقایسه با میلگرد آجداری که با شیوه ترمکس یا خنک‌کاری تولید شده از مقاومت بیشتری برخوردار است. در واقع میلگرد تولید شده با روش آلیاژی‌سازی در معرض رطوبت هوا و بارش‌‌ها در برابر زنگ‌زدگی و زردشدگی مقاوم‌تر است.

در طی دو سال اخیر، شواهد نشان داده‌اند که در تخلیه میلگرد آجدار در مبادی مختلف، میلگرد آلیاژی دو کارخانه یزد و ذوب آهن اصفهان، از ظاهر و کیفیت بهتری برخوردارند. روی میلگرد آلیاژی این دو کارخانه حروف CU حک شده‌است. این میلگرد از ظاهری مناسب و میزان زنگ‌زدگی کمتر نسبت به سایر میلگردهای تولیدی با نشان CT می‌باشد. به هر حال، هر دو شیوه تولیدی نام برده شده از استاندارد ISNO 3132 ملی ایران برخوردار هستند. در واقع می‌توان گفت که تنها تفاوت آن‌ها در ماندگاری در انبارها و رنگ ظاهری‌شان می‌باشد.

در میان میلگردهایی که در کارخانه‌جات مختلف به روش خنک‌کاری تولید شده‌اند، برخی سریع‌تر و برخی دیرتر دچار زنگ‌زدگی یا زردشدگی در رطوبت می‌شوند. با این وجود، هیچ‌کدام از کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد دلیل این مسئله را تا کنون به روشنی عنوان نکرده‌اند.

گزارشات رسیده نشان می‌دهند که محصولات تولید شده به روش ترمکس برخی از کارخانه‌ها مثل خراسان و آذربایجان در شرایط عادی از محصولات هم سطح خود از کیفیت مطلوب‌تری برخوردارند.

آهن ملل با نیم قرن تجربه در ارائه محصولات با کیفیت فولادی، همواره با کیفیت‌ترین میلگرد آجدار را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)