یک نمونه از متریال هایی که در انواع خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد سقف کاذب است، که پایین تر از سقف اصلی ساختمان اجرا می‌شود و به دلیل تنوع و قابلیت نورپردازی، نمای به خصوصی به سقف می‌دهد. کاربرد سقف کاذب تنها برای منازل مسکونی نیست، این محصول را میتوان در دکوراسیون مغازه، دفاتر اداری، فروشگاه ها و سالن های اجتماعات به کارگرفت.

سقف کاذب به وسیله ی سازه های خاصی مانند پروفیل های فلزی، نبشی ها و قوطی های ساختمانی فلزی به سقف اصلی و دیوار های اتاق متصل می‌شود.

ویژگی های سقف کاذب

  • جلوگیری از انتقال حرارت به بیرون ازساختمان
  • ایجاد فضایی چشم گیرو مدرن درفضای خانه
  • سهولت دسترسی به تأسیسات زیر سقف
  • طول عمربالا
  • سقف کاذب رابیتس

رابیتس نام یک نوع توری فولادی است که پیش از گچ کاری برای زیرسازی استفاده می‌شود. برای اینکه رابیتس محکم درجای خود بایستد باید از میله‌ های عمودی و افقی استفاده شود و اگر رابیتس جنس چوبی داشته باشد باید با منگنه ثابت شود. یکی از قابلیت های مهم و خوب رابیتس دسترسی آسان به مصالح آن است.


بهترین قیمت نبشی را در سایت سپاهان استیل مشاهده نمایید.


سقف کاذب آکوستیک

این سقف با فاصله‌ای که تا سقف اصلی ایجاد می‌کند مانند عایقی برای حرارت و صدا عمل می‌کند، خود سقف نیز متریال عایق در برابر حرارت و صدا را دارا می‌باشد. این سقف‌ها معمولاً در مکان‌های پر سر صدا کاربرد دارد که صدا نباید منعکس شود، به همین دلیل سقفی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از نوع آکوستیک باشد.

کارایی سقف کاذب آکوستیک

کاربرد سقف آکوستیک عموماً در سینماها، تالارها، محل‌های اجرای همایش و استودیوهای ضبط  می‌باشد. ساختار سقف آکوستیک معمولاً پارچه، مقوای فشرده و در برخی موارد گچ است.

سقف کاذب پی‌وی‌سی (PVC)

سقف کاذب پی وی سی (PVC) در مواقعی کاربرد دارد که هزینه کم و زمان نصب محدود و نصب آسان مد نظر باشد و در عین حال ویژگی‌های یک سقف کاذب را تا حدی دارا باشد. تنوع رنگ و طرح در این نوع سقف زیاد است و به عنوان یک عایق خوب عمل می‌کند، متریال قالب این محصول پلاستیک است به همین دلیل قابل شست و شو می‌باشد، از دیگر ویژگی‌های این نوع سقف ضد رطوبت بودن آن است که گزینه مناسبی برای ناحیه شمال کشور و شهرهای باران خیز می‌باشد. همچنین این سقف در ساخت حمام و توالت بسیار مورد استفاده واقع می‌شود.


source: سقف کاذب و کاربرد آن در معماری داخلی