پایه فنس یا پایه حصار چیست؟

پایه فنس یا پایه حصار چیست؟

پایه فنس یا پایه حصاربه پایه هایی می گویند  که از جنس آهن باشند. کاربرد این پایه ها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری می باشد. تیر حصار لوله ای، به دلیل استحکام و مقاومت بالا و قیمت مناسب تر در مقایسه با دیگر انواع آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه فنس به شکل های گوناگونی چون تک شاخ و یا جفت شاخ به تولید می‌رسد. بر روی هر شاخک ۳ عدد سوراخ ۶ میلی متر جهت نصب سیم خاردار و در پایین پایه یک صفحه بیس پیلت ۲ میلی متر به منظور محکم شدن در بتن متصل شده که بر سر هر پایه نیز یک صفحه بیس بیلت ۲ میلی متر جهت محکم شدن در بتن متصل شده است.

 برای جلو گیری از ورود آب و خوردگی، سر هر پایه توسط یک کپ فلزی جوش خورده مسدود شده است.

روش نصب پایه حصار

در این بخش قصد داریم فرآیند نصب پایه حصار را شرح دهیم. در ابتدا لازم است که با تعیین مرزهای زمین و اندازه گیری محیط آن، محل دقیق و تعداد پایه فنس های مورد نیاز را مشخص کنیم.

معمولا فاصله پایه حصاری ها از هم  2 الی ۳ متر در نظر گرفته می شود. سپس بر اساس کاربرد و محل مورد استفاده و قیمت، نوع فنس و پایه فنس مورد نیاز خود را تعیین کنید.

برای نصب پایه فنس ها محل آن­ها را حفاری کرده و آن ها را در مرکز چاله ها قرار داده و بتن ریزی را انجام دهید. در این مرحله شیب بتن ریزی باید طوری تعیین شود که آب در محل پایه حصاری جمع نشود و در صورت استفاده از لوله و یا قوطی به عنوان پایه حصار، سر آن را توسط گپ و یا عدسی فلزی مسدود کرده تا از ورود آب به آن جلوگیری شود.

 

کابردهای فنس یا پایه حصار

فنس و پایه فنس یکی از تجهیزات حصار کشی است که از دیرباز نیاز آن به وجود آمد. از زمانی که ایجاد امنیت و حصارکشی در اطراف خانه ها، باغ ها و ساختمان ها یکی از نیازهای اولیه شد.

این تجهیزات در شکل ها و انواع و جنس های مختلفی تولید شدند، البته نه به شکل امروزی. در گذشته قبل از هر چیز مقاومت این محصول دارای اهمیت داشت.

بنابراین به مرور تلاش شد تا محصولاتی تولید شوند که در شرایط بد آب و هوایی بتوانند بالاترین طول عمر را دارا باشند.

در گذشته از بوته ها و شاخه های درختان برای ایجاد حصار استفاده می شد، به مرور با رشد تکنولوژی تجهیزاتی به شکل فنس های امروزی شکل گرفت و مدام تلاش شد تا جنس آن ها از مواد مقاوم تری باشد. پایه ها و فنس های گالوانیزه امروزه بهترین نوع این دسته از محصولات هستند.


source: پایه فنس یا پایه حصار، روش نصب و کاربردهای آن