بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان ذر راستای بازار تحت فشار بیلت سی آی اس، آخرین قیمت بیلت صادراتی سی آی اس در بازه 380 تا 395 دلار هر تن فوب دریای سیاه برای حمل مارس می‌باشد. این نرخ قیمت در حالی است که در اوایل هفته گذشته، قیمت این کالا پایین‌تر از 390 دلار در بازار پیدا نمی‌شد.
در خاورمیانه و شمال آفریقا شرایط مساعدتری برای خریداران فراهم است. خریداران بر این باورند که فروشنده‌ها باید برای آنان تخفیفات خوبی قائل شوند. با این وجود، عرضه‌کنندگان حاضر به تخفیف دادن بر روی محصولات خود نمی‌باشند.
آخرین قیمت در بازار پیشنهادی در عربستان  برای بیلت سی آی اس در بازه 410 تا 415 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد. با این حال، خریداران قیمت‌های کمتر از 400 دلار برای هر تن سی اف آر را به فروشندگان پیشنهاد می‌دهند.
پیشنهاد بیلت سی آی اس در بازار جنوب شرق آسیا نیز در بازه 425 تا 430 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد که معادل 380 تا 385 دلار هر تن فوب است. در معاملات انجام شده اخیر نیز، قیمت بیلت برای هر تن سی اف آر 425 دلار بوده‌است.
طبق بررسی‌های ما، روند نزولی قیمت قراضه وارداتی در ترکیه در پنج‌شنبه گذشته پس از آن که یک معامله حمل فوریه برای قراضه آمریکا نهایی شد، متوقف گردید. این مسئله باعث شد که میانگین قیمت در بازار افزایش یابد. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20-80 حدود 3.5 دلار بالا رفته و با قیمت نهایی 255.5 دلار هر تن سی اف آر معامله می‌شود.
تنها یک معامله با قیمت 251 دلار در سه‌شنبه هفته قبل نهایی شد. پس از آن نیز یک محموله قراضه آهن 20-80 آمریکا با قیمت 260 دلار هر تن سی اف آر نهایی گردید و همین امر بازار را صعودی کرد. ظاهرا محموله فوق برای قراضه سنگین خرد شده و قراضه بونوس بوده که با قیمت حدودا 260 و 270 دلار هر تن سی اف آر نهایی شده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)