بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای عملکرد فولاد خوزستان ، کشور ما از نظر تولید فولاد از جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای جهان برخوردار است. مجتمع فولاد خوزستان در رسیدن ایران به چنین جایگاهی، همواره نقش موثری را ایفا کرده‌‌است. این کارخانه هم اکنون بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولادی در کشور می‌باشد. علاوه بر این، این کارخانه دومین قطب تولید فولاد خام در ایران محسوب می‌شود.
کارخانه فولاد خوزستان در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان قرار گرفته و به عنوان یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد کشور حضور فعالی دارد.
فولاد خوزستان نخستین مجتمعی است که تولید آهن و فولاد کشور را به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکترونیکی انجام می‌دهد. در طول سال‌های زیاد، شرکت فولاد خوزستان همیشه متعهد به کیفیت و خدمت به مشتری بوده که دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت توسط آن، اثبات این ادعا است.
آمارها نشان می‌دهند که صنعت فولاد در ایران بیش از 50 سال سابقه دارد. طبق بررسی‌های ما، مجموعه فولاد خوزستان یک مجموعه بزرگ صنعتی با بیش از 11 هزار نیروی انسانی متخصص می‌باشد. کارکنان این مجتمع از دانش فنی و تکنولوژیک قابل قبولی برخوردار هستند که این عامل نقش مهمی در تامین فولاد خام این مجموعه و به طور کلی کشورمان دارد.
فولاد خوزستان توانسته علاوه بر اولویت قرار دادن تامین مواد اولیه نوردکاران کشور، سهم قابل توجهی از شمش فولادی را در بازار داخلی عرضه کند. همچنین این شرکت مازاد شمش تولیدی خود را به بازارهای صادراتی و بالغ بر 20 کشور جهان صادر می‌کند. بر اساس آمارها عملکرد فولاد خوزستان، رشد تولید قابل توجهی در سال‌های متمادی داشته و همواره در بخش صادرات و رونق اقتصادی کشور نیز نقش موثری را ایفا کرده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)