بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای تحولات بازار میلگرد چین، هم اکنون متقاضیان در بازار صادرات میلگرد از اقدام به خرید دست نگه‌داشته‌اند. این طور به نظر می‌رسد که ابهامات و التهابات موجود در بازار چین مخصوصا تحولات بازار میلگرد چین آن‌ها را نگران کرده‌است.
شنیده‌ها حاکی از آن هستند که در حال حاضر میانگین قیمت میلگرد در حدود 458 دلار برای هر تن فوب است و قیمت رایج در بازار برای این محصول در بازه 455 تا 460 دلار هر تن فوب می‌باشد. در بازار داخلی مناطق شرقی این کشور نیز، قیمت میلگرد در بازه 480 تا 486 دلار برای هر تن فوب درب کارخانه می‌باشد. این نرخ قیمت نسبت به روزهای قبل در حدود 7 دلار افت داشته‌است. قیمت میلگرد در شمال چین هم پیرامون 507 تا 510 دلار هر تن فوب معامله می‌شود. این رنج قیمت در مقایسه با روزهای قبل تغییری نداشته‌است.
طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار جنوب شرق آسیا و شرق آسیا، قیمت اسلب وارداتی افزایش یافته‌است. دلیل این افزایش قیمت را می‌توان عدم حضور چین در بازارهای جهانی و نگرانی آن از تداوم غیبت در آینده دانست.
در جنوب شرق آسیا، میانگین قیمت اسلب وارداتی در بازه 440 تا 460 دلار برای هر تن سی آف آر است. این رنج قیمت نسبت به روزهای قبل در حدود 15 دلار رشد یافته‌است. البته کسی با این قیمت خریدار اسلب نمی‌باشد، زیرا متقاضیان در حال بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا هستند. به همین ترتیب، فعلا قصد خرید تا قبل از روشن شدن وضعیت بازار ندارند. هم اکنون قیمت پیشنهادی فروشندگان اسلب سی آی اس در حدود 460 دلار است ولی خریداران معتقدند قیمت منطقی این کالا در این بازار 450 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)