بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای جو حاکم بر بازار سی آی اس ، آخرین معامله‌ای که در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس صورت گرفته، منجر شده که روند نزولی حاکم بر بازار این محصول را آرام‌تر کند. با این حال، هنوز هم جوی منفی به دلیل سیر نزولی بازار جهانی قراضه و محدودیت در تقاضای مقاطع فولادی بر بازار حاکم است.
طبق آخرین گزارشات، قیمت نهایی بیلت صادراتی سی‌آی‌اس در حدود 393 دلار برای هر تن فوب ثبت شده‌است. این رنج قیمت نشان‌دهنده افت یک دلاری روزانه قیمت بیلت است. الجزایر با قیمتی حدود 419 دلار هر تن سی اف آر، بیلت اوکراین را خریداری کرده‌است.
برخی از فعالان بازار بر این باورند که روزهای آینده بیلت سی‌آی‌اس به دلیل جو منفی حاکم بر بازار قراضه ترکیه، شاهد افت قیمت‌هایی خواهد بود.
در این هفته میزان تمایل به خرید سنگ‌آهن وارداتی در چین بهبود یافته‌است. علاوه بر این، میانگین قیمت این محصول به اندازه 3.25 دلار در مقایسه با دوشنبه رشد یافته و در نهایت به قیمت 83.05 دلار برای هر تن خشک سی اف آر رسیده‌است.
قرارداد سواپ ماه مارس نیز 2.6 دلار بالا رفته و 80.80 دلار برای هر تن خشک سی اف آر شده‌است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که قیمت سنگ‌آهن وارداتی با توجه به محدودیت‌های عرضه استرالیا و برزیل افت جدی پیدا کند. احتمال می‌رود که وابستگی خریداران به محموله‌های سنگ‌آهن بنادر بیشتر خواهد شد. به همین جهت، قیمت سنگ‌آهن در بنادر بیش‌تر از قیمت فعلی هم خواهد شد.
در حال حاضر، کارخانه‌جاتی که در کشور چین تحت تاثیر اختلالات حمل و نقل قرار نگرفته‌اند، سعی بر این دارند که میزان تولید فولاد خود را بالا نگه‌دارند. پی رو همین موضوع، آنان نیازمند حمایت دولت برای رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی می‌باشند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)