بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در این روزها شاهد افزایش بی‌وقفه قیمت‌ها در بازار آهن هستیم. این افزایش قیمت به قدری در بازار محسوس است که قیمت برخی از اقلام مانند میلگرد آجدار به ازای هر کیلو محصول در حدود 50 تا 100 تومان افزایش داشته‌‌است. حتی کف قیمت بازار برای میلگرد آجدار، مرز 5400 تومان را گذرانده و وارد کانال قیمت 5500 تومان شده‌است.
برخی از کارشناسان بر این باورند که زنجیره تولید بخش خصوصی در یک حلقه معیوب افزایش قیمت گرفتار شده‌است. به صورتی که روند قیمت‌ها از هیچ منطق مشخصی پیروی نمی‌کند. تا زمانی که برنامه و راه‌کاری صحیح برای وضع کنونی ارائه نشود، هرج و مرج در بازار آهن ادامه خواهد یافت و آینده خوبی نمی‌توان برای بازار متصور شد.
احتمال می‌رود که در ادامه این مسیر نابسامان حاکم بر بازار، دولت زیر فشار مافوق‌ها، دستورالعمل‌هایی را وضع کند که شرایط را بیش از پیش بدتر کند. به عنوان مثال در صورتی که اعلام کند، صادرات فلان مواد اولیه ممنوع است، تا انتهای سال شمسی باز هم خصولتی‌ها محصول تولیدی خود را پیش‌فروش کرده‌اند و نمی‌توانند کاری انجام دهند. به همین ترتیب، در صورت اعمال این‌گونه دستورات، امکان دارد بعد از عید باز هم شرایط نابسامان و هرج و مرج در بازار حاکم می‌شود.
در این شرایط آشفته بازار و رشد بی‌وقفه قیمت‌ها، با توجه به افزایش قیمت میلگرد آجدار، قیمت‌های کنونی موجود در بازار نمی‌توانند برای مدت زیاد یا میان مدت قابل اتکاء باشند.
در وضعیت کنونی، فعلا کالاها مصرف و پذیرش داخلی دارند و به محض بهبود شرایط و فروکش کردن تقاضاهای هیجانی، مصرف‌کننده نهایی می‌تواند امیدوار باشد که مجددا قیمت میلگرد آجدار به کف قیمت قابل اتکا یعنی 5000 تومان تا 5400 تومان باز گردد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)