بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای افت قیمت شدید قراضه آهن ، در ترکیه قیمت قراضه وارداتی بعد از آخرین معاملات انجام شده برای قراضه آهن حوزه دریای بالتیک، با افت روبه‌رو شده‌است. بهای این کالا در حدود 15 دلار برای هر تن ارزان‌تر شده‌‍است.
میانگین قیمت قراضه آهن سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20 و 80 در حدود 252 دلار برای هر تن سی اف آر ترکیه می‌باشد. این نرخ قیمت نشان می‌دهد که قراضه ترکیه در مقایسه با دوشنبه گذشته، 15.5 دلار کمتر شده‌است.
طبق بررسی‌های ما از وضعیت اخیر بازار، واردات قراضه ترکیه سیر نزولی را طی کرده‌است. با این حال، آخرین معامله، قیمت این کالا را به سطح سه ماه اخیر رسانده‌است. این موضوع اغلب فعالان بازار را شگفت‌زده کرد. معامله انجام شده با قیمتی حدود 251 دلار نهایی شد، در حالی که معامله نهایی قراضه سنگین در آمریکا با قیمتی حدود 261 دلار انجام شده‌است.
در هر صورت، با توجه به وضعیت نامساعد بازار میلگرد ترکیه، خریداران قراضه آهن در جست و جوی قیمت‌هایی پیرامون 250 دلار برای خرید قراضه مورد نیاز خود می‌باشند.
تفاوت بهای قراضه آهن و میلگرد لازم است که حداقل در حدود 170 دلار باشد. در صورتی که قراضه آهن 260 دلار باشد، میلگرد باید 430 دلار به بالا شود. با این حال، در ترکیه هیچ فروشنده‌ای قادر به فروش میلگرد 430 دلاری نمی‌باشد. لازم است که دولت راه‌کار مناسبی جهت این اختلاف فاحش قیمت‌ها و روند حاکم بر بازار ارائه کند.
بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار داخلی آمریکا میانگین قیمت قراضه آهن خرد شده در حدود 281 دلار هر لانگ تن می‌باشد. این قیمت نشان می‌دهد که کالای مذکور در حدود 9 دلار نسبت به دوشنبه اخیر کاهش یافته‌است.
در بازار داخلی این کشور، قراردادهای قراضه برای ماه فوریه نهایی شده و قیمت‌ها در بازه 10 تا 30 دلار برای خلوص‌های مختلف قراضه ارزان‌تر از ماه ژانویه می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)