بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، مجتمع فولاد صنعت بناب توانست در واحد ذوب 150 خود رکورد جدیدی برای تولید شمش فولادی کسب کند. این رکورد به مناسبت دهه فجر ثبت گردید.
در روزهای دهه فجر، در حدود 1130 تن شمش فولادی در روز توسط واحد ذوب قوس 150 مجتمع فولاد بناب تولید شد. بررسی‌ها حاکی از آن هستند که این میزان از تولید پیش از این در واحد صنعتی بناب بی‌سابقه بوده‌است. در حال حاضر، شمش‌های 150 در 150 با گریدهای 5SP و 3SP در این واحد تولید می‌شود.
از سال 1392 واحد ذوب و ریخته‌گری 150 مجتمع فولاد صنعت بناب یا همان شاهین بناب راه‌اندازی شد. آمارها نشان می‌دهند که این واحد از توانایی تولید سالانه در حدود 320 هزار تن شمش فولادی با کیفیت بالا برخوردار است.
ذوب 150 این واحد از کوره قوس 50 تنی برخوردار بوده و علاوه بر این قابلیت شارژ و اتصال به خط نورد 18 استند را دارا می‌باشد. در حال حاضر، شمش‌های تولید شده توسط این واحد در خط نورد آن استفاده می‌شود. همچنین شمش تولیدی این واحد هم در بازار داخلی کشور و در بازارهای خارجی عرضه می‌شود.
لازم است اشاره کنیم که مجتمع فولاد صنعت بناب در شرایط فعلی دارای دو واحد ذوب و ریخته‌گری می‌باشد که این واحدها از توانایی تولید سالانه 600 هزار تن شمش فولادی برخوردار هستند. علاوه بر این، این واحد دارای 7 خط نورد می‌باشد. از همین رو، توانایی تولید سالانه بالغ بر 1 میلیون و 950 هزار تن از انواع مقاطع نوردی در قالب سبد کامل محصولات فولادی برخوردار است. به دلیل اینکه تولیدات این واحد از کیفیت بالایی برخوردار هستند، در بین مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌‌ای دارند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)