بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در شرایط کنونی وضعیت بازار داخلی مقاطع فولادی مناسب نمی‌باشد. قیمت‌ها همواره در حال رشد هستند و در صورتی که همین روند در بازار آهن تداوم یابد، آینده مطلوبی برای آن نمی‌توان متصور شد.
رشد قیمت محصولات فولادی را نمی‌توان به همین یکی دو روز اخیر نسبت داد. بررسی‌ها در بازار نشان می‌دهند که افسارگسیختگی قیمت‌ها مربوط به این چند ماه اخیر بوده‌است.
در بیشتر حوزه‌های فروش میلگرد آجدار، رشد قیمتی بالغ بر 20 تا 50 تومان شنیده می‌شود، اما به صورت موردی نیز شاهد اعلام مواردی با افزایش قیمت بالای 50 الی 100 تومان طی روز گذشته بوده‌ایم. از ابتدای مهرماه تا کنون به طور میانگین بازار میلگرد آجدار افزایش قیمت کیلویی 1200 تومان را به خود دیده‌است.
در این شرایط وخیم، به طور بی‌سابقه شاهد سکوت مسئولان دولتی و ناظرین بازار هستیم. رشد قیمت محصولات فولادی در بازار در مداری صعودی همواره در حال پیش‌روی است. مشخص نیست که این همه بی‌تفاوتی از طرف مسئولین چه معنی می‌تواند داشته‌باشد.
در صورتی که این وضعیت افسارگسیخته در بازار آهن ادامه یابد، تنها مصرف‌کنندگان هستند که متحمل ضرر و زیان بسیاری خواهند شد. کارشناسان بر این باورند که انطباق تورم در این سیر افزایشی پرشتاب، به عنوان توجیهی برای این شرایط از سوی برخی عنوان شده که در واقع این ساده‌‎ترین توجیه ممکن برای این فاجعه ملی بوده‌است. با این حال، برای توجیه فنی و به عنوان تحلیل ریزبینانه این تغییرات، رد پای دولت در چند ناحیه در این افزایش قیمت‌های افسار گسیخته بازار داخلی کاملا به چشم می‌آید که می‌توان به آن‌ها به طور مختصر اشاره کرد.
از جمله اقدامات محسوس دولت را می‌توان تمرکز آن به صادرات مواد اولیه مورد نیاز صنایع میانی تولیدی داخلی و عدم توجه به نیاز مواد اولیه در بخش خصوصی به دلیل اولویت نیاز به ارز حاصل از صادرات مواد غیرنفتی دانست. علاوه بر این، همانطور که پیش از این اشاره کردیم، سکوت و بی‌تفاوتی مسئولین دولتی و ناظرین بازار و همکاری و همسویی تلویحی به جهت کمک به افزایش قیمت‌های فولادسازان در بازار داخلی برای حمایت از فولادسازان در مواجه با فشار مضاعف تحریم‌ها به عنوان جبرانی برای آن‌ها، عاملی بوده که توانسته به شرایط نابسامان کنونی بازار کمک کند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)