بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در سال 2019 کشور ژاپن که یکی از کشورهای بزرگ در زمینه صادرات قراضه آهن آسیا است، در حدود 3.4 درصد در این حوزه رشد کرده‌است. افزایش صادرات این کشور با این میزان از رشد به 7.66 میلیون تن رسید. هم اکنون کره جنوبی بزرگترین خریدار قراضه ژاپن می‌باشد. این کشور در حدود 3.93 میلیون تن از چین واردات داشته که این میزان از واردات نسبت به سال 2018 در حدود 3.3 درصد با افت همراه بوده‌است.
پس از کره جنوبی، ویتنام رتبه دوم را کسب کرد، ولی با رشد 41 درصدی در واردات قراضه از ژاپن روبرو شد. این میزان از واردات با رقم 2.21 میلیون تن ثبت شده‌است. کشور تایوان نیز با ثبت رقمی معادل 650 هزار تن توانست در بین خریداران قراضه ژاپن رتبه سوم را کسب کند. این میزان از واردات از سمت تایوان در مقایسه با سال 2018 در حدود 46 درصد با رشد همراه بوده‌است.
انتظار می‌رود که در نیمه اول سال 2020 در مدت کوتاهی میزان تقاضا برای قراضه در بازار داخلی ژاپن همچنان ضعیف باشد. بعد از گذشت این مدت کوتاه احتمال می‌رود که به دلیل پروژه‌های ساخت و ساز تازه، تقاضا با بهبود مواجه شود.

طبق بررسی کارشناسان واحد خبر آهن ملل اصفهان، در جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی به دلیل کاهش خریدها ارزان‌تر شده‌است. علاوه بر این، به دلیل ابهامات موجود در بازار فولاد چین، نگرانی‌ها در مورد روند قیمت‌ها در آینده نزدیک افزایش یافته‌است. هنوز هم مشخص نیست که شیوع ویروس کرونا در چین چه تاثیری توانسته بر بازار فولاد بگذارد.
قیمت بیلت روسیه در بازه 430 تا 435 دلار برای هر تن سی اف آر تایلند شنیده شده‌است. قیمت این کالا نشان می‌دهد که نسبت به هفته قبل، این کالا رشدی در حدود 15 دلار داشته‌است. پس از تعطیلات چین انتظار می‌رود که قیمت‌ها ارزان‌تر شود. به همین دلیل معامله‌ای نهایی نشده‌است.
در کشور اندونزی نیز برای بیلت، قیمتی در بازه 430 تا 435 دلار برای هر تن سی اف آر شنیده شده که مورد استقبال خریداران قرار نگرفته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)