بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در شرایط کنونی به دلیل اینکه تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی مشکلات زیادی برای صنایع کشور به ویژه صنعت فولاد به بوجود آورده و به منظور نشان دادن صنعت مستقل فولاد ، فولادسازان در صددند که امسال نسبت به سال اخیر میزان تولید فولاد خود را افزایش دهند.
پی‌رو همین تصمیم، فولادسازان برای تولید 26 میلیون تن فولاد در سال 98 برنامه‌ریزی کرده‌اند. آمارها حاکی از آن هستند که که تا رسیدن به هدف رشد تولید 26 میلیون تنی فاصله زیادی نمانده است. قطعا فولادسازان کشورمان با برنامه‌ریزی صحیح به این هدف نایل خواهند آمد و امسال تولید فولاد کشورمان به 26 میلیون تن خواهد رسید. به همین ترتیب، در حوزه صادرات فولاد نیز تولید طبق برنامه تعیین شده در حال انجام می‌باشد و به در نهایت به میزان صادراتی که برای امسال پیش‌شده خواهیم رسید.
در شرایط فعلی این نکته اهمیت ویژه‌ای دارد که صادرات کشور مطابق با برآوردهای صورت‌ گرفته در سال جاری به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید. علاوه بر این، در سال آینده نیز فولادسازان قادر خواهند بود که به این میزان صادرات دست یابند.
این آمارها همه در شرایطی محقق شده که کشور در تحریم قرار داشته‌است. همچنین، صنعت فولاد ایران، از آن دسته صنایعی می‌باشد که از سوی ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بود.
در هر صورت هدف‌گذاری برای تولید با همه محدودیت‌ها محقق شده‌است. این موضوع نشان می‌‌دهد که صنعت مستقل فولاد، یک صنعت بومی برای کشور است و در واقع وابستگی به خارج از کشور ندارد. علاوه بر این، از بابت محدودیت‌‌های بین‌المللی نیز نگرانی خاصی به چشم نمی‌خورد. به همین ترتیب، می‌توان گفت که تنها وابستگی که در حوزه فولاد وجود دارد، در حوزه الکترود است که برای حل این موضوع نیز، مناسباتی پیش‌بینی شده که الکترود در داخل نیز تولید شود و این امیدواری وجود دارد که فاز اول آن هم تا پایان سال راه‌اندازی شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)