بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم راستا با تعطیلات سال نو در بازارهای ویتنام و چین، بازار واردات ورق آسیا با عدم نقدینگی مواجه شد.
در ویتنام، میانگین قیمت در بازار واردات ورق آسیا در بازه قیمت 515 تا 520 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شد. معاملات این کالا نشان می‌دهد که قیمت آن بدون تغییر مانده‌است.
بر خی از کارشناسان بر این باورند که میزان موجودی در انبارها کم است. این موضوع در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده خریدهای بیشتری صورت خواهد گرفت.
برآوردها حاکی از آن هستند که احتمال بالا رفتن قیمت‌ها در حدود 20 تا 40 دلار پس از تعطیلات چین وجود دارد. دلیل این مسئله را می‌توان حمایت تقاضای فصلی از قیمت‌ها دانست.
طبق گزارشات به دست آمده، در بازار جنوب شرق آسیا یک عرضه‌کننده ژاپنی در صدد است که قیمت پیشنهادی را به 560 تا 570 دلار برای هر تن سی اف آر برساند.
در کشور چین نیز، در طی دو هفته اخیر، قیمت‌ها در ثبات بوده‌اند. احتمال می‌رود که پس از تعطیلات نیز قیمت‌ها افزایش یابند. قیمت نهایی ورق گرم صادراتی در کشور چین با 500 دلار هر تن فوب معامله شد که این نرخ نشان می‌دهد که ورق صادراتی، بازار ثابتی داشته‌است.
بر اساس گزارش آهن ملل اصفهان، در ترکیه قیمت ورق وارداتی با رشد همراه بوده، اما با در نظر گرفتن قیمت قراضه آهن، خریداران منتظر کاهش قیمت‌ها هستند. قیمت نهایی قراضه وارداتی در کشور ترکیه به طور متوسط 274 دلار برای هر تن سی اف آر معامله شده‌است. قیمت این کالا در حدود 6 دلار نسبت به روز چهارشنبه گذشته کمتر شده‌است.
در این میان، در کشور ترکیه میانگین قیمت ورق گرم صادراتی در بازه 500 تا 505 دلار هر تن فوب ثبت شده که تغییری نداشته‌است. البته خریدی با این قیمت صورت نگرفته و قیمت درخواستی خریداران از 500 دلار بالاتر نیست. در بازار داخلی ترکیه نیز قیمت ورق گرم از هفته گذشته در ثبات بوده و در حدود 510 تا 515 دلار برای هر تن درب کارخانه است.
میانگین قیمت ورق گرم وارداتی نیز 490 تا 510 دلار هر تن سی اف آر است. قیمت این کالا نسبت به قیمت قبلی آن در حدود 5 دلار هر تن رشد یافته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)